5 هکتار از منطقه حفاظت‌شده تالاب نوروزلوی میاندوآب طعمه حریق شد


5 هکتار از منطقه حفاظت‌شده تالاب نوروزلوی میاندوآب طعمه حریق شد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری میاندوآب گفت: پنج هکتار از جنگل‌های منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی این شهرستان طعمه حریق شده و در آتش سوخت.

علی مولایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه عصر دیروز در این منطقه روی داده و چهار تیم از ماموران سازمان آتش‌نشانی پس از کسب اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی با تجهیزات خودرویی به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حدود یک ساعت تلاش، آتش با کمک‌ آتش‌نشانان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری میاندوآب اضافه کرد: این نخستین مورد از بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده این شهرستان در سال جاری است.

مولایی با بیان اینکه تجربه نشان داده است سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط شهروندان از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در این شهرستان است، اضافه کرد: آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش‌سوزی در این عرصه‌ها دارد و نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های خوب بهاره، مراتع و عرصه‌های طبیعی این شهرستان از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار بوده و لازم است تدابیر لازم برای مقابله با وقوع آتش‌سوزی اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع، عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها، احتمال وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها وجود دارد.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی میاندوآب، هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم‌نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی برخوردار است.

آب مورد نیاز تالاب نوروزلوی میاندوآب از طریق رودخانه زرینه‌رود تامین می‌شود؛ این تالاب در سال ۱۳۹۱ در ردیف مناطق حفاظت شده قرار گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !