فرماندار چابهار: ایجاد میدان تره و بار در این شهرستان ضروری است


فرماندار چابهار: ایجاد میدان تره و بار در این شهرستان ضروری است

چابهار- ایرنا- معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ایجاد میدان تره و بار با توجه به موقعیت و جمعیت بیش‌از 200 هزار نفری در این شهرستان از ظرورت‌های مهم است و مسوولان دست‌اندرکار باید این مورد را پیگیری کنند.

رحمدل بامری روز چهارشنبه در نشست کار گروه تنظیم بازار چابهار اظهار داشت: ایجاد میدان تره و بار سالهاست که در حال پیگیری بوده اما اقدام عملی برای ایجاد آن تا کنون انجام نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص شهرستان چابهار در این رابطه اقدام عملی انجام شود تا شاهد حل مشکلات مردم در این حوزه باشیم.

فرماندار چابهار افزود: برای هر موضوع بصورت تخصصی (مرغ و گوشت، ماهی، تره و بار و سایر کالاها) نشست‌های مختلفی برگزار و گشت‌های مشترک نظارتی به شدت ادامه داشته باشد تا گرانی‌ها و سودجویی عده‌ای کمتر و موجب رضایتمندی مردم شود.

وی در خصوص مقایسه نرخ و قیمت گروه‌های اصلی کالاهای سطح کشور، استان و شهرستان چابهار، اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور، ارز تخصیصی برخی از کالاهای اساسی ( برنج با ارز دولتی چهار هزار و۲۰۰ تومانی) دولتی به ارز نیمایی تغییر کرده و یکی از دلایل افزایش قیمت این کالا همین موضوع است.

بامری گفت: با افزایش قیمت حبوبات نیز افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مشاهده می‌شود که علت اصلی این افزایش تاثیر پذیری قیمت کالای داخلی از حبوبات وارداتی و افزایش نرخ ارز نیمایی است.

وی به گرانی کالاها و نارضایتی مردم اشاره کرد و افزود: موضوعات مرتبط با قیمت و بالا بودن نرخ کالاها در این جلسات مطرح می‌شود ولی نتیجه‌ای عاید نمی‌شود لذا ضرورت دارد همه مجموعه‌ها اعم از تعزیرات، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف بطور مستمر بازار را رصد و با متخلفان به شدت برخورد کنند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان چابهار مرکز تامین و عرضه بازار ماهی است، ادارات مرتبط در این زمینه نیز تدابیری بیاندیشند و قیمت‌ها را متعادل کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت در چابهار و ایجاد صف‌های طولانی