آتش در جنگل های دنا خاموش شد


آتش در جنگل های دنا خاموش شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در جنگل های پارک ملی دنا پس از 5 ساعت تلاش نیروهای مردمی، ستادی و اجرایی این اداره کل مهار شد.

سید اسدالله هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در پارک ملی دنا از ساعت ۱۶ بعداز ظهر امروز پنجشنبه آغاز شده بود.

وی افزود: با تلاش تمامی نیروهای ستادی و اجرایی محیط زیست استان و نیروهای مردمی در منطقه این آتش سوزی مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی نیروها با کمک همدیگر در مدت ۵ ساعت تلاش فراوان آتش را مهار کردند.

هاشمی ابراز داشت: این نیروها در حال پایش و مراقبت هستند تا از شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل های منطقه جلو گیری کنند.

وی تاکید کرد: هم اینک نیازمند پشتیبانی نیروها هستیم و نیروهای مردمی همراه با دیگر نیروها تا اطمینان از سرد شدن و خاموشی آتش در منطقه حضور دارند.

ذخیره‌گاه زیست کره دنا به‌عنوان دهمین ذخیره‌گاه زیست‌کره کشور متشکل از مناطق حفاظت شده، پارک ملی و شکار ممنوع است که در سال ۱۳۹۰ در شبکه جهانی ذخیره گاه‌ها ثبت شد.

یک پارک ملی، هفت منطقه حفاظت شده، یک ذخیره‌گاه زیست‌کره و پنج منطقه شکار ممنوع با وسعت ۳۱۲ هزار و ۴۶۶ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

منطقه ۹۴ هزار هکتاری حفاظت شده دنا دارای ۳۲۴ گونه مهره دار، ۲۸ گونه پرنده شکاری، پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای است.

گونه غالب منطقه حفاظت شده دنا کل و بز و همچنین پرندگان حمایت شده است و پرندگان کمیابی نظیر کبک دری و هما را در خود جای داده است.

در کهگیلویه و بویراحمد از ۲۴۰ پستانداران، بیش از ۲۰۰ گونه پرندگان، ۳۹ گونه خزندگان، ۹ گونه ماهیان و سه گونه دوزیستان در این استان زندگی می‌کنند.

پوشش متنوع گیاهی از جمله ویژگی‌های طبیعت کهگیلویه بویراحمد است و افزون بر ۲ هزار گونه گیاهی را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا