سایه سنگین «سوسک حنایی» بر نخلستان‌های جنوب کرمان


سایه سنگین «سوسک حنایی» بر نخلستان‌های جنوب کرمان

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آفت سوسک حنایی خرما بخش زیادی از نخلستان‌های جنوب استان کرمان را در بر گرفته است که اگر اقدام موثری نشود خسارت بار خواهد بود.

دکتر "ذبیح‌الله اعظمی" در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خسارات سنگین آفت سوسک حنایی به باغداران جنوب کرمان افزود: سوسک حنای خرما حدود ۲۵ سال قبل از پاکستان وارد سراوان شد که با روشهای کارشناسی و هزینههای مالی قابل توجهای از گسترش این آفت جلوگیری بعمل آمد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از ورود مجدد این آفت به کشور اظهار کرد: متاسفانه بعد از گذشت چند سال مجددا سوسک حنایی خرما وارد استان سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از استان کرمان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی قرنطینه در بخش کشاورزی را حلقه مفقوده مبارزه با آفات عنوان کرد و گفت: قرنطینه در حوزه کشاورزی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در کشور ما به این موضوع مهم توجه نمی‌شود.

اعظمی واردات نخل های زینتی را از مهمترین عوامل آفت سوسک حنای خرما اعلام کرد و افرود: با واردات تعدادی نهال نخل زینتی از کشورهای عربی به استان هرمزگان شاهد گسترش سوسک حنایی خرما شدیم.

این عضو عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی آفت سوسک حنایی خرما را بسیار مخرب دانست و اظهار کرد: اگر با این آفت مبارزه نشود، خسارت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نسبت به آفت سوسک حنایی خرما در جنوب کرمان هشدار داد و گفت: بخش زیادی از نخلستان‌های جنوب استان کرمان را این آفت در برگرفته است که امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در راستای مقابله با سوسک حنای خرما اقدامات موثمر ثمری داشته باشد.

وی نسبت به خسارت ناشی از گسترش بیشتر آفت سوسک حنایی به مسوولان ذیربط متذکر شد و افزود: اگر چاره اندیشی نشود، این آفت می‌تواند خسارت سنگینی به کشاورزان وارد کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه