افرایش فعالیت مرز مهران تا رتبه برتر ایلام در کاهش هدررفت برق


افرایش فعالیت مرز مهران تا رتبه برتر ایلام در کاهش هدررفت برق

ایلام‌ - ایرنا - رایزنی‌های فشرده قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام با طرف‌های عراقی نتیجه داد و طی هفته گذشته در نشست با استاندار واسط عراق در مرز مهران توافق شد مدت زمان فعالیت تجاری مرز مهران 2 ساعت افزایش یابد.

استاندار ایلام و دیگر مسوولان استان و شهرستان مهران هفته گذشته میزبان محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق بودند و در خصوص توسعه مبادلات تجاری بین ایران و عراق بحث و گفت و گو کردند که اعلام شد زمان فعالیت گمرک‌های ۲ کشور افزایش می‌یابد.

فعالیت تجاری مرز مهران که به علت شیوع کرونا حدود چهار ماه متوقف شده بود از هفته گذشته به مدت ۲ روز شامل روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از سر گرفته شده است هر چند مسوولان استان ایلام خواستار بازگشایی کامل مرز مهران و زرباطیه عراق و بازگشت به روال عادی فعالیت تجاری هستند.

هفته گذشته همچنین این استان میزبان معاون مناطق محروم رییس‌جمهوری بود و محمد امید روز جمعه ششم تیرماه با استقبال رسمی استاندار ایلام در راس هیاتی وارد استان ایلام شد و از شهرستان بدره بازدید کرد.

سفیر ایران در عراق، معاون امور توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای و معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز هفته گذشته میهمان استان ایلام بودند.

علاوه بر این استاندار ایلام هفته گذشته دیدارهای فشرده‌ای با تعدادی از مسوولان بلندپایه کشور از جمله عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور داشت و در خصوص مباحث مختلف از جمله بازگشایی کامل مرز مهران رایزنی کرد.

از دیگر تحولات و رویدادهای مهم هفته گذشته افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در استان ایلام است که به گفته استاندار ایلام در محاصره استان‌های قرمز کرونا قرار گرفته است.

هفته گذشته آخرین خورشیدی گرفتگی قرن رخ داد که بخشی از آن در استان ایلام نیز قابل رویت بود.

توسعه اشتغال روستایی سبب مهاجرت معکوس شده است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: با تزریق اعتبار و توسعه اشتغال روستایی نرخ مهاجرت معکوس در روستاها دیده می‌شود.

محمد امید روز جمعه در حاشیه بازدید از زیرساخت پروژه های مختلف روستایی شهرستان بدره استان ایلام اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته در روستاهای کشور کارهای بزرگی را در زمینه زیرساخت ها انجام داده است که براساس آمارهایی که امروز در دست است شرایط روستاهای کشور با گذشته قابل مقایسه نیست.

رشد اقتصادی کشور در حوزه کشاورزی به هشت درصد افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور در حوزه کشاورزی به اذعان بانک مرکزی به بیش از هشت درصد افزایش یافت که این افزایش موجب بالا رفتن تراز اقتصادی کشور شد.

محمدرضا طلایی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و سابق سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده فراروی دولت از جمله تحریم و کمبود منابع ارزی، بخش کشاورزی در سایه تلاش و همت کشاورزان و حمایت های آموزشی و مالی دولت به رشد و توسعه قابل توجهی دست یافته است.

استاندار ایلام: ۲ ساعت به زمان کاری گمرک‌های ایران و عراق افزوده می‌شود

استاندار ایلام با بیان اینکه مراودات تجاری بین ایران و عراق گسترش می‌یابد، گفت: در پی دیدار و گفت و گو با استاندار واسط عراق توافق شد ۲ ساعت به زمان کاری گمرک‌های ۲ کشور افزوده شود.

قاسم سلیمانی دشتکی پنجشنبه شب در دیدار با محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق در مرز مهران از گسترش همکاری های ۲ استان خبر داد و افزود: در پی دیدار با آقای مسجدی سفیر ایران در عراق که روز گذشته انجام شد درخواست داشتیم که ملاقات هایی با استان های هم مرز ما با کشور عراق انجام شود.

استاندار ایلام: مراودات تجاری با استان های مرزی عراق از سر گرفته شود

استاندار ایلام در دیدار با سفیر ایران در کشور عراق خواستار از سرگیری مجدد مذاکرات تجاری و بازرگانی با طرف عراقی در راستای تفاهم‌نامه های منعقد شده فی مابین دو طرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار سفیر ایران در عراق خواستار از سرگیری مذاکرات با طرف عراقی در راستای مباحث مختلف گذشته از جمله تفاهم نامه های انجام گرفته شد و اظهار داشت: مراودات فی مابین ایلام با استان های همسایه عراق تحت شعاع دو دلیل یک مسائل داخلی کشور عراق و دوم شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است که خواستار برگشت به روال و حالت عادی مراودات تجاری و بازرگانی بصورت شبانه روزی هستیم.

استاندار: ایلام در محاصره استان‌های قرمز کرونا قرار دارد

استاندار ایلام گفت: ایلام در محاصره استان‌هایی چون کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد که از نظر ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت قرمز دارند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: تردد به این استان‌ها بسیار بالاست و همین موضوع یکی از دلایل افزایش تعدا مبتلایان کرونا در ایلام است و مردم نیز به سفرهای خود به این مناطق ادامه می‌دهند.

استاندار: ترمیم زیرساخت‌های ایلام در راستای منافع ملی است

استاندار ایلام گفت: ترمیم زیرساخت‌های این استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زائران اربعین و برخورداری از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق در راستای تامین منافع ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از موضوعات مختلف استان خواستار توجه بیشتر دولت به امور مرزی استان شد و اظهار داشت: ایلام با داشتن بیشترین مرز مشترک با کشور عراق نقش حائز اهمیتی در مبادلات تجاری و بازرگانی کشور دارد.

فعالیت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تیم عملیاتی امداد و نجات در کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ تیم عملیاتی در قالب تیم های واکنش سریع و تیم های امداد و نجات جاده ای در سراسر کشور ساماندهی شده و فعالیت دارند.

محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی با حضور مدیران عامل و معاونان امداد و نجات استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام به میزبانی این استان افزود: در مجموع ۶۸ هزار امدادگر در قالب این تیم ها آموزش دیده اند و آمادگی دارند برای مقابله با حوادث و سوانح مختلف در مناطق مختلف کشوری اقدام کنند.

استاندار ایلام: سامانه گرمسیری تا پایان امسال باید تکمیل شود

استاندار ایلام گفت: پیگیری جدی تکمیل پروژه ملی سامانه گرمسیری در سال جاری و تلاش برای تامین اعتبار این طرح از سوی وزارت نیرو باید در اولویت مدیریت جدید سازمان جهاد کشاورزی استان باشد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: رییس جمهوری هم نسبت به تکمیل این پروژه ملی تا قبل از اتمام دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تاکید دارد و خواستار تامین بودجه تکمیل این طرح از سوی وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه شد.

معاون وزیر تعاون: نیروی ماهر بومی متناسب با نیاز شرکت‌ها تربیت می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: تربیت نیروی ماهر بومی متناسب با نیاز و مطابق با درخواست شرکت‌ها در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.

علی اوسط هاشمی شامگاه سه شنبه در بازدید از پروژه ان جی ال و نشست تربیت نیروی ماهر بومی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با ابراز خوشحالی از اجرای این پروژه در چنین منطقه ای که می تواند به خلق سرمایه اجتماعی، تولید امنیت و ایجاد خوشه های صنعتی مختلف موثر واقع شود، افزود: این مهم زمینه ساز توسعه برای استان است.

معاون استاندار ایلام: امکان صادرات خدمات فنی و حرفه‌ای به عراق وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به ظرفیت استان در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و استقبال عراق از این موضوع امکان صادرات خدمات در این حوزه به این کشور وجود دارد.

حیدر نعمتی روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مجموعه اقتصادی استان باید مبتنی بر تحقق شعار سال و منتهی به جهش تولید، رونق اشتغال و بهبود معیشت و کسب و کارها شود.

ایلام رتبه برتر کشور در زمینه کاهش هدررفت برق را کسب کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: در ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت نیرو استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال گذشته کسب کرد.

هادی شیرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشستی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو در امور برق و مدیرعامل توانیر برگزار شد، پیرامون ارزیابی شرکت‌ها بر مبنای میزان تلفات برق بحث شد که از شرکت توزیع برق استان ایلام به عنوان شرکتی که توانسته است رتبه برتر کاهش، تلفات را کسب کند، نام برده شده است.

همایش ملی زیست جهان پساکرونا در دانشگاه ایلام برگزار می شود

رییس دانشگاه ایلام گفت: همایش ملی مجازی زیست جهان پساکرونا با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دبیری دانشگاه ایلام پاییز ۹۹ برگزار می شود.

محمد علی اکبری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام با موضوع همایش ملی زیست جهان پس از کرونا اظهار داشت: محورهای این همایش شامل بخش آب و خاک، محیط زیست، کشاورزی، سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد، صنعت و گردشگری، بهداشت و سلامت، علم و فناوری و نوآوری، اجتماعی، فرهنگی و دینی است.

ادامه مصرف بی‌رویه آب در ایلام منجر به جیره‌بندی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا ۶۰۰ لیتر شده است، گفت: میانگین افزایش مصرف آب در استان ۳۰ درصد است که ادامه این روند منجر به جیره‌بندی آب می‌شود.

نورالله تیموری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: این روند از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که مصرف آب در استان ۳۰ درصد افزایش یافت.

امام جمعه ایلام: برقراری عدالت و احقاق حق مردم اولویت دستگاه قضا باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه قوه قضائیه مسئولیت حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده دار است، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت در سطح جامعه حتی به صورت نسبی تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش اظهار داشت: عدالت حقیقتی است که همه انسان ها به دنبال آن هستند، در این خصوص اقدامات تحولی و اصلاح گرایانه در نظام قضایی جدید امید بخش بوده و رویه انقلابی و مردمی در مبارزه با فساد اثر بخش است.

معاون استاندار: افزایش قیمت مرغ تنها مختص ایلام نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: افزایش قیمت مرغ مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است و تنها مختص استان ایلام نیست.

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کارگروه تنظیم بازار کشور که با حضور قوه قضاییه، دستگاه تخصصی، سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برگزار می شود، تصمیمات لازم اتخاذ و به استان ها ابلاغ می شود.

چهار بنگاه معاملات ملکی ایلام پلمب شد

دادستان ایلام گفت: چهار واحد بنگاه معاملات ملکی شهر ایلام در راستای برخورد با متخلفان و دلالان بازار مسکن امروز شنبه ۳۱ خردادماه در گشت های مشترک نظارتی پلمب شد.

افشار خسروی زاد شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ساماندهی قیمت رهن و اجاره مسکن در ایلام در گشت مشترک با حضور تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) و رئیس اتاق اصناف ایلام چهار مشاور املاک که مرتکب تخلف شده بود، پلمب شدند.

۲۵ درصد کارگران یک واحد شرکتی ایوان به کرونا مبتلا شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایوان گفت: ۲۵ درصد پرسنل و کارگران یک واحد شرکتی در این شهرستان بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر رضا جوروند اظهار داشت: به دنبال مثبت بودن آزمایش یکی از پرسنل این واحد، بیماریابی و آموزش فعال با حضور واحد بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط و ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در برنامه بیماریابی همه پرسنل و کارگران طی ۲ مرحله غربالگری شدند و نتایج آزمایشگاهی حاکی از ابتلای ۲۵ درصد آنها به کروناست.

شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا ابلاغ شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات حمایت از کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا ابلاغ شده است.

حیدر نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این شیوه‌نامه تسهیلات حمایتی دولت به همه کارگاه‌های صنعتی که از کرونا آسیب‌دیده اند اعطا خواهد شد و فقط شامل کد کارگاهی یا افرادی که کد بیمه‌ای دارند منحصر نیست بلکه به همه افراد تعلق خواهد گرفت.

یک اقتصاددان: کرونا فرصت‌هایی برای نوآوری اقتصادی ایجاد می‌کند

اقتصاددان و مدرس دانشگاه‌های ایلام گفت: شیوع کرونا به جهانی شدن بیشتر فضای مجازی و اینترنت دامن می‌زند و بدنبال آن فرصت‌هایی برای نوآوری‌ در زمینه اقتصاد و پول ایجاد می‌شود.

اسفندیار محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حذف کرونا، کمتر شدن یا پیدا شدن واکسنی برای آن و همچنین با برداشتن محدودیت از مرزها و ارتباط کشورها با یکدیگر برخی تحولات اقتصادی به سمت تغییرات مثبت سوق پیدا می‌کند.

تعداد زنان سرپرست خانوار در ایلام افزایش یافته است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست طی سال‌های اخیر در این استان افزایش یافته است.

زینب شیرخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش جمعیت زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست به علت بیماری، ناتوانی، زندان، فوت همسر و یا به واسطه طلاق رخ داده است که مشکلاتی را برای فرد، خانواده، فرزندان و اجتماع ایجاد می‌کند.

خورشیدگرفتگی در مناطق جنوبی ایلام بهتر دیده می‌شود

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه ایلام گفت: بهترین نواحی برای دیدن خورشید گرفتکی یا کسوف در این استان مناطق جنوبی است زیرا بیشترین میزان خورشید گرفتگی در این مناطق رخ می دهد.

رضا امامی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خورشید گرفتگی امروز ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۲ ادامه داشت.

وی افزود: خورشید گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که ماه بین زمین و خورشید قرار گیرد در آن صورت سایه ماه روی زمین می افتد و اجازه نمی دهد نور خورشید به زمین برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا