ارزآوری با محصولات استراتژیک/کالاهای کشاورزی در بورس پذیرش شود


ارزآوری با محصولات استراتژیک/کالاهای کشاورزی در بورس پذیرش شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرآوری محصولاتی نظیر زرشک، عناب، زعفران و انار منجر به ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و ارزآوری بسیار بیشتر نسبت به خام‌فروشی محصولات خواهد داشت و در این راه شناساندن این تولیدات از طریق برند خراسان جنوبی ضروری خواهد بود.

مشیرالحق عابدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه بازارهای صادراتی استان به واسطه افزایش رقابت‌پذیری، بهره‌وری، نوآوری و کیفیت تولیدات با توجه به موقعیت استان می‌تواند از جمله اقدامات در راستای جهش تولید به شمار آید.

وی افزود: جذب مشتری برای محصولات استان در بازارهای بین‌المللی نیازمند دو اقدام ارائه تولیداتی منطبق بر استانداردهای جهانی و برندسازی محصولات استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر به دنبال صادرات کارآمد محصولات کشاورزی استراتژیک و معدنی استان هستیم، باید بسته‌بندی و فرآوری محصولات را درنظر بگیریم.

عابدی تصریح کرد: فرآوری محصولاتی نظیر زرشک، عناب، زعفران و انار منجر به ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و ارزآوری بسیار بیشتر نسبت به خام‌فروشی محصولات خواهد داشت و در این راه شناساندن این تولیدات از طریق برند خراسان جنوبی ضروری خواهد بود.

وی افزود: به منظور حضور موثر در بازارهابی بین‌المللی در سال جاری از پروژه‌هایی که فرآوری محصولات براساس شاخص‌های جهانی را مورد توجه قرار دهند، حمایت خواهد شد.

شفافیت قیمت و سودرسانی به تولیدکنندگان با عرضه محصولات در بورس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: پذیرش و عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا علاوه بر شفافیت قیمت می‌تواند مزایای متعددی را برای باغداران و صادرکنندگان به همراه داشته باشد.

عابدی ادامه داد: کشاورزان از این طریق علاوه بر کسب سود بیشتر می‌توانند با امنیت کامل و بدون دخالت واسطه‌گران نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

وی افزود: در همین خصوص زعفران، زیره و پسته؛ سه محصول کشاورزی از تولیدات استان هستند که در سال‌های اخیر شاهد معاملات آن‌ها در تالار بورس بودیم و این امر می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای دیگر محصولات کشاورزی استان از جمله زرشک و عناب باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بنابراین باید شرایطی را در استان مهیا کرد تا کالاهای کشاورزی به صورت عمومی در بورس پذیرش شود و مالک کالا با ارائه تضمین بتواند محصول خود را در تالار فیزیکی عرضه کند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کسب بیش از 90 رتبه سه رقمی کنکور در شهرستان بیرجند