هیات اسکواش خوزستان فضای فیزیکی مناسب برای فعالیت ندارد


هیات اسکواش خوزستان فضای فیزیکی مناسب برای فعالیت ندارد

اهواز – ایرنا – رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: مکان و سالن‌های هیات اسکواش استان از لحاظ فیزیکی در وضعیت بسیار نامناسبی است و با استانداردهای این ورزش فاصله بسیار دارد و برای رسیدن به جایگاه اصلی مناسب استان در این رشته نیاز به زمان و امکانات داریم.

مهراد آران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت رشته اسکواش یک سال و چند ماه در استان تعطیل بود و سالن‌های این رشته به روی علاقه مندان بسته بوده، دست کم به یک ماه زمان نیاز داریم تا زیرساخت های هیات را دوباره بازسازی کنیم.

وی عنوان کرد: محل فعالیت هیات اکنون کنتور آب و برق ندارد همچنین پمپ آب آن به سرقت رفته و کولرها نیاز به سرویس دارند. متاسفانه اصلا در طول این مدت بازی اسکواش جریان نداشته به گونه‌ای که دیوارهای هیات و سالن های اسکواش تار عنکبوت بسته اند و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

رییس هیات اسکواش استان با اظهار ناراحتی از وضعیت موجود اسکواش خوزستان گفت: ما باید ابتدا زیرساخت‌های هیات را به‌روز کرده سپس فعالیت خود را از سر گیریم، کم کاریهای گذشته موجب زمین خوردن هیات شده است.

وی گفت: در اوایل دهه ۸۰ اسکواش در استان به حدی پررونق بود که خوزستان دراین رشته ورزشی از اسکواش کشور پیشتر بود و در حالی که ما مسابقات لیگ استان را برگزار می کردیم فدراسیون و استان تهران چنین مسابقاتی نداشت. در آن زمان جزو سه هیات برتر کشور بودیم و بازیکنان زیادی از استان به تیم های ملی راه یافتند همچنین ۲ تیم در لیگ برتر کشور داشتیم اما متاسفانه در طول این مدت، تمام سرمایه ورزشی گذشته خود را از دست دادیم.

آران افزود: با شرایطی که الان داریم به زمان زیادی نیاز داریم تا به نقطه ایده آل برسیم. حداقل یک سال طول می کشد که ما به نقطه صفر برسیم زیرا اکنون بازیکن و داوری در استان وجود ندارد همچنین برای برگزاری مسابقات این رشته امکانات سخت افزاری ونرم افزاری نیاز داریم و این موضوع کارمان را به مراتب سخت‌تر می کند.

وی عنوان کرد: درپی اعلام یک فراخوان برای همه ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و باشگاه ها هستیم تا با گرد هم آوردن آنها ازدیدگاهها و همفکری آنها استفاده کنیم، سعی می کنیم یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای فعال شدن هیات و ورزشکاران انجام دهیم همچنین نیاز به یک برنامه بلندمدت داریم تا بتوانیم باشگاه‌ها و هیات‌های شهرستانی را فعال و در لیگ باشگاهی کشور حضور پیدا کنیم.

رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: برای پشتوانه سازی نیاز به استعدادیابی هم داریم. ما اکنون هیچ پشتوانه ای در اسکواش نداریم از طرفی انتظار داریم که باشگاه‌های نفت اهواز و پالایش نفت آبادان همچون سابق در این رشته فعالیت کنند. من زمانی مربی نفت اهواز بودم و در مسابقات کشوری حضور داشتیم اما اکنون نمی دانم که چرا این باشگاه در اسکواش فعالیتی ندارد.

وی در پایان گفت: متاسفانه در این مدت هیچ گونه تبلیغاتی انجام نشده و این رشته در استان گسترش پیدا نکرده است که لازم است این موضوع جدی گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...