تولید ترموباند پزشکی در یک شرکت دانش بنیان داخلی


تولید ترموباند پزشکی در یک شرکت دانش بنیان داخلی

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان داخلی از ترموباند پزشکی به عنوان مهم‌ترین دستاورد این شرکت در روزهای کرونایی یاد کرد.

تولید ترموباند پزشکی در یک شرکت دانش بنیان داخلی

صلح موبد مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان لایی ساز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید ترموباند که یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های پزشکی در دوران کرونا محسوب می‌شود، اظهار کرد: شرکت ما توانست یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منسوجات نبافته در خاورمیانه و انواع محصولات ترموباندینگ، لایی چسب، لایی اسپری، لایی سوزنی و لایی کوتینگ است. همچنین مهم‌ترین دستاورد‌ ما در ایام شیوع کرونا ویروس ترموباندهای پزشکی است. ترموباند از زیر مجموعه‌های صنعت منسوجات بی‌بافت به شمار می‌رود و لایه‌های آن از الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر تهیه می‌شوند.

او با اشاره اینکه در حقیقت دو نوع ترموباند داریم، گفت: ترموبهباند یک لایی است که از ترکیب الیاف پلی پروپلین ساخته شده است و می‌تواند هیدروفیلیک (جاذب آب) یا هیدروفوبیک (دافع آب) باشد که در صنایع پزشکی مانند البسه بیمارستانی، روختی و روبالشتی، شان، گان، زیرانداز بیمار، ماسک، لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. ترموتکباند هم نوعی دیگر است که از ترکیب الیاف پلی استر ساخته شده و کاربرد آن نیز عمدتا در صنایع فیلتراسیون بوده و مناسب جهت لایه‌های ماسک تنفسی است.

بیشتر بخوانید

تولید دستگاه رادیولوژی موبایل دیجیتال برای کمک به بیماران کرونایی در کشور

لایی‌های بیمارستانی دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

موبد بیان کرد: در این بین لایی‌های ترموباندی که در بیمارستان‌ها کاربرد دارند باید دارای ویژگی‌هایی مانند: جاذب رطوبت بدن، راحت و انعطاف پذیر، هزینه مقرون به صرفه، جلوگیری از ایجاد تنش گرمایی، مقاوم در برابر نفوذ مایعات به ویژه خون، قابلیت تنفس (تبادل گرما و رطوبت بین داخل و خارج) و قابلیت حفاظت در مقابل نفوذ انواع میکروب‌های عفونی انتقال پذیر باشند.

لایی‌های لمینتی

او در پایان افزود: با استفاده از تکنولوژی لمینه کردن می‌توان منسوجات نبافته را با انواع مختلف فیلم (تنفسی و غیر تنفسی) و دیگر افزودنی‌ها برای رسیدن به بهترین محصول ترکیب کرده و لایی‌های خاصی را تولید کرد که در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد. این کار باعث بهبود عملکرد انواع منسوجات نبافته می‌شود. لایی‌های لمینتی از انواع مدیگان، مدیکوت، مدیلون صنایع پزشکی بهداشتی و سلولزی تشکیل شده است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد