ابوشریف: طرح الحاق کرانه باختری توطئه‌ای برای ربایش فلسطین است


ابوشریف: طرح الحاق کرانه باختری توطئه‌ای برای ربایش فلسطین است

تهران- ایرنا- نماینده دفتر جهاد اسلامی در ایران، طرح الحاق کرانه باختری را توطئه‌ای برای ربایش فلسطین عنوان کرد و گفت: مسلمانان و فلسطینیان باید از توهم صلح کاذب دربیایند و طرحی تاریخی برای رویارویی با این توطئه جدید به کار بگیرند.

«ناصر ابوشریف» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، فلسطین را محوری‌ترین مساله جهان توصیف کرد و گفت: مساله فلسطین، مساله‌ای قومی و نژادی نیست، جنگ میان اعراب و اسرائیل یا میان یهودیان و مسلمانان و یا میان اعراب و عموزاده‌هایشان یعنی بنی اسرائیل نیست، بلکه جنگ با تمدن اسلامی است که مورد هدف جریان‌های غربی قرار گرفته که می‌خواهند این تمدن و اسلام در منطقه حضور نداشته باشد.

ابوشریف تنها هدف غرب در منطقه را تامین امنیت اسرائیل عنوان کرد و گفت: برای غربی‌ها مهم نیست فلسطینیان باشند یا نباشند و همانطور که از زبان وزیر خارجه آمریکا خارج شد، اسرائیل برای آنها در اولویت است.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به طرح الحاق کرانه باختری گفت: معتقدیم این طرح انضمام نیست و توطئه‌ای فراتر از انضمام است و آن مسئله نابودی و از بین بردن کل مسئله فلسطین است در واقع این طرح ربایش و دزدیدن فلسطین است.

وی یادآورشد: البته این طرح موضوع جدیدی نیست. از بدو تاسیس صهیونیسم از صد سال گذشته تاکنون پیگیری شده است و آنها می‌خواهند هم زمین و هم انسان را مورد غارت قرار دهند که سرزمین‌های اسلامی- عربی فلسطین را در طرح خودشان بیاورند و آن تشکیل اسرائیل بزرگ است که رویارویی با این طرح بسیار مهم است.

ابوشریف در پاسخ به این سوال که با این شرایط و اقدامات رژیم صهیونیستی چگونه باید مقابله کرد، گفت: تنها راه این است که باید همه مسلمانان و فلسطینیان از توهم صلح کاذب دربیایند و کشورهای اسلامی باید طرحی تاریخی را برای رویارویی با این توطئه جدید به کار بگیرند و همه توان و ظرفیت امت اسلامی را به‌کار بگیرند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مواضع شرافتمندانه‌ای برای مقابله با این طرح اتخاذ کرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و مردم فلسطین معتقدند که باید با این طرح صهیونیستی مقابله کرد و ایران تنها کشور اسلامی است که به احقاق کامل حقوق فلسطینیان و آزادی کامل سرزمین‌های اشغال شده معتقد است.

نماینده دفتر جهاد اسلامی در ایران، رژیم صهیونیستی را جزیی از طرح غرب برای سرکوب مسلمانان و ایجاد اختلاف میان آنها و محاصره ایران عنوان کرد و گفت: امید داریم همه فعالیت‌ها منجر به رهایی فلسطین شود البته برخی کشورهای اسلامی هم هستند که در این راه قدم می‌زنند اما این تلاشها به اندازه جمهوری اسلامی ایران نیست و امیدواریم همانگونه که ایران تاکنون در مسئله فلسطین پیشگام بوده است با ایفای نقش محوری، کشورهای اسلامی را برای رویارویی با طرح الحاق کرانه باختری همسو کند.

وی خواستار ایفای نقش فعالانه تر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین شد و افزود: این کمیته می‌تواند نقش مهمی در همسان‌سازی سازمان‌های حامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های مردم نهاد ایفا کند.

ابوشریف پیشنهاد کرد که کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نهادها و سازمان‌های فعال زمینه هم‌افزایی میان خود و دیگر نهادهای فعال فلسطین را ایجاد کرده و برنامه‌های آتی و فعالیت‌های آنها را در چارچوب یک راهبرد واحد برای کمک به مسئله فلسطین پیگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی