مدارس کمتر از پنج دانش آموز نشانگر توجه به عدالت آموزشی در استان مرکزی است


مدارس کمتر از پنج دانش آموز نشانگر توجه به عدالت آموزشی در  استان مرکزی است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 114 مدرسه کمتر از پنج دانش آموز در راستای ایجاد عدالت آموزشی و پوشش 100 درصدی آموزش در این استان وجود دارد.

«بهروز اکرمی» روز دوشنبه در دویست و پنجاه و هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: با توجه به شرایط متفاوت این مدارس برای استانداردسازی آنها نمی‌توان از نسخه واحدی استفاده کرد، بنابراین شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید راهکارهای مناسب برای این مدارس و کلاس‌های چندپایه بیندیشند.

وی با یادآوری انعقاد تفاهمنامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور و شورای عالی استان‌ها ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه در راستای ایجاد ظرفیت‌های جدید و رفع مشکلات آموزشی استان‌ها انجام شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ظرفیتی جدید برای گسترش و توسعه آموزش و عدالت آموزشی در استان بوده و نیاز است فرمانداران و مدیران استانی همکاری لازم را برای عملیاتی شدن این تفاهمنامه در استان داشته‌باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی استان‌های کشور تفاهمنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها منعقد کرده و باید این تفاهمنامه در استان‌ها بومی سازی شود.

مدارس کمتر از پنج دانش آموز نشانگر توجه به عدالت آموزشی در  استان مرکزی است

«شهریار فولادوند» افزود: استفاده از ظرفیت‌های استانی در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش، تقویت مشارکت‌ها و بسترسازی در راستای دسترسی به اهداف آموزش و پرورش از جمله اهداف این تفاهمنامه‌است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در خصوص همکاری دستگاه‌ها با آموزش و پرورش، همکاری در راستای اجرای طرح هادی روستاها و استفاده از فضاهای آموزش و پرورش و تعامل آموزش و پرورش با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله تعهدات این نهاد در این تفاهمنامه‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد کم سواد و بی سواد، تسهیل در اخذ سند مالکیت مراکز آموزشی و همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز از جمله تعهدات دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا در این تفاهمنامه‌ است.

فولادوند افزود: استان مرکزی با پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی دانش آموزان دوره ابتدایی، ۹۵ درصدی متوسطه اول و ۹۰ درصدی متوسطه دوم بالاترین پوشش تحصیلی را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بر اساس این تفاهمنامه به اداره کل آموزش و پرورش استان اختصاص یافته‌است.

« احمد سجادی» افزود: ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال این اعتبارات برای خرید تجهیزات برای مدارس حاشیه شهرهای اراک و ساوه اختصاص یافته‌است.

معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۵۴ کلاس زیر پنج نفر تا ۲ سال گذشته در این استان فعال بود که تعداد این مدارس به ۱۱۴ مدرسه کاهش یافته است.

«احمد حسینی» افزود: ۳۷۸ دانش آموز در این مدارس به تحصیل اشتغال داشته و سهم هر مدرسه از این دانش آموزان سه و نیم نفر است.

وی با یادآوری استفاده از فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌ها در این مدارس ادامه داد: این مدارس در روستاهای کم جمعیت و مناطق محروم استان مرکزی واقع شده و زیرساخت‌های اینترنتی در این مناطق وجود ندارد.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی