ارتقای فرهنگ ترافیک از عوامل کاهش کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در استان مرکزی است


ارتقای فرهنگ ترافیک از عوامل کاهش کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در استان مرکزی است

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک یکی از عوامل مهم کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این استان است و این مهم باید روز به روز مورد توجه بیشتری واقع شود.

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» روز دوشنبه در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک استان مرکزی در اراک افزود: بانوان نقش موثر و تعیین کننده‌ای در ارتقای فرهنگ ترافیک دارند و این قشر در این مسیر باید تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

وی اظهار داشت: پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی، نمادی از قانون‌گرایی در یک جامعه است که باید به عنوان یک رفتار غالب در کنش‌های شهروندی تجلی یابد.

وی اضافه کرد: ریشه پیچیدگی بحث ترافیک از صنعتی شدن جوامع نشات گرفته است به طوریکه ارتقاء استانداردهای زندگی نیز به میزان رشد شهرها باعث پیچیدگی امر ترافیک شده است.

وی بیان کرد: رانندگی در تمام جوامع یک امر جمعی است و جمع‌گرایی به عنوان نمادی از قانون‌گرایی و توجه به نیازهای اجتماعی است که بر نیازهای فردی اولویت دارد و این مهم باید مورد نظر شهروندان قرار گیرد و در عرصه‌های گسترش فرهنگ رانندگی، مورد توجه مسئولان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایمنی ترافیک یکی از اصول مسلم حمل و نقل شهری است که باید با گسترش فناوری‌های نوین، توجه و دقت نظر بیشتری به این بخش صورت گیرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: حجم تردد وسایل نقلیه، مشخصات هندسی راه‌ها، وضعیت و تعداد تقاطع‌ها، نوع کاربری اطراف جاده‌ها، فرهنگ رانندگی شهروندان، قوانین و مقررات موجود، نحوه فعالیت و نظارت پلیس، تقویت ماموران پلیس در مسیرهای پرحادثه، نصب علایم هشدار دهنده، برطرف کردن نقص فنی وسایل نقلیه قبل از حرکت، ایجاد نور کافی در جاده‌ها و گردنه‌های پرتردد، توسعه جاده‌های ۲ بانده، تجهیز پلیس به فناوری‌های نوین، مدیریت کنترل سرعت وسایل نقلیه و توجه ویژه به موضوع آموزش از مهمترین متغیرهای تاثیرگزار در ایمنی ترافیک است.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: ورود به عرصه برنامه‌های پیشگیرانه از طریق رسانه نیز در کاهش تصادفات تاثیرگذار است و استفاده از رسانه با رسالت فرهنگ‌سازی، مسئول‌سازی، مشارکت، مساعدت و همکاری در مدیریت راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات رانندگی باید برجسته شود و در برنامه‌ریزی و ارایه پیوست‌های فرهنگی کاهش حوادث و تلفات حوادث رانندگی نمایان شود.

شکل گیری فرهنگ یاران ترافیک اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در ارتقای انضباط ترافیکی است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: شکل‌گیری فرهنگ‌یاران ترافیک به عنوان اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در ارتقای انضباط ترافیکی است.
سرهنگ سید «علی حسینی» افزود: نبود آگاهی رانندگان موجب بروز رفتارهای پرخطر از جمله تصادف می‌شود و فرهنگ‌سازی در استفاده مناسب از وسایل نقلیه همواره از ضروریاتی است که باید از سوی متولیان فرهنگ ترافیک مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: آموزش همگانی راهبردی هدفمند در انجام ماموریت‌های موفقیت آمیز پلیس و ارتقای رضایت‌مندی مردم است و به عنوان یکی از محوری‌ترین مقولات فرهنگی و ارتقای امنیت در بسترهای مختلف انتظامی، ترافیکی و راهبردی است که همواره با قاطعیت تمام در بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی از سوی پلیس دنبال می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پیشگیری اجتماعی در قالب آموزش، تلاشی اثر بخش در ارتقای فرهنگ ترافیکی است و افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در بین اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی است.
سرهنگ حسینی عنوان کرد: امید است در بستر تلاش‌های مضاعف و آموزش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، مقررات رانندگی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه نهادینه شود و با کمک بانوان به عنوان قشر اثرگذار در خانواده و جامعه شاهد کاهش کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مختلف باشیم.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی