مدرسه‌های استان بوشهر به امکانات بهداشتی مجهز شد


مدرسه‌های استان بوشهر به امکانات بهداشتی مجهز شد

بوشهر- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تدبیر اندیشیده شده همه مدرسه‌های این استان به امکانات بهداشتی مجهز شد.

اسد حصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همزمان با شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش اعتباری برای ضد عفونی مدرسه‌ها به استان‌ها اختصاص داد که از این میزان یک میلیارد تومان سهم استان بوشهر است.

وی بیان کرد: با این میزان اعتبار برای بسیاری از مدرسه‌های استان بوشهر مایع دستشویی به صورت لوله کشی نصب شده‌است.

حصیری در باره نگرانی خانواده‌ها نسبت به بازگشایی مدرسه‌ها در نیمه دوم شهریور ماه بیان کرد: آموزش و پرورش اقدام‌های لازم در زمینه تامین مواد ضد عفونی، مایع دستشویی و سایر موارد بهداشتی را انجام داده است اما ویروس کووید 19 پیچیدگی‌های خاص خود را دارد به همین دلیل نیاز است توجه بیشتری به مدرسه‌ها درزمینه تامین اعتبار لازم برای پیشگیری از شیوع این ویروس صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هرچند آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان انجام می‌دهد اما شیوع ویروس کرونا برای مدت مشخص و معینی نیست به همین دلیل همکاری مردم، اداره‌ها، دولت و نهادها ضروری است.

حصیری اضافه کرد: همچنین با توجه به رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی امسال 60 درصد ظرفیت حوزه‌های آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم در استان بوشهر افزایش یافت و نقش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ضدعفونی و تامین امکانات بهداشتی در این بخش بسیار مهم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه مطابق معمول بخشی از سالن‌های ورزشی این اداره کل به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود اما با شیوع ویروس کرونا این کار امسال انجام نشد و سطح درآمد اقتصادی را به شکل چشم‌گیری کاهش داد به نحوی که درآمدی در این بخش نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: کم تحرکی سلامت جسمی را به خطر می‌اندازد و از همین رو دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها باید در این دوران که بچه‌ها در خانه هستند از ورزش غافل نشوند.

حصیری گفت: ماندن طولانی مدت در خانه موجب کم تحرکی افراد می‌شود، به این صورت که افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته و دراز کشیده هستند به همین دلیل والدین با فراهم کردن شرایط مناسب زمینه را برای نرمش و ورزش کودکان برای انجام امور سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: کاهش فعالیت جسمانی روزانه و به تبع آن کاهش مصرف انرژی، می‌تواند سلامتی افراد را به خطر اندازد به همین دلیل خانواده‌ها می‌توانند از برنامه‌های ورزشی بارگذاری شده در شبکه شاد و شتاب که ویژه آموزش و پرورش استان بوشهر است استفاده و فرزندان خود را به تحرک و فعالیت بدنی مناسب تشویق کنند.

حصیری گفت: قرار بود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فضاهای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش در استان بازگشایی شوند اما با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن استان بوشهر در وضعیت قرمز این تصمیم عملیاتی نشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کاروان ورزشی مهر این استان امسال با توجه به اعتبار در اختیار اقدام به خرید یک سری امکانات ورزشی مورد نیاز مدرسه‌ها کرده‌است.

حصیری تاکید کرد: با توجه به نیاز آموزش و پرورش به توسعه فضاهای ورزشی در استان بوشهر انتظار می‌رود خیران مدرسه ساز در کنار ساخت مراکز فرهنگی به ساخت فضاهای ورزشی که تاثیر بسزایی در شور و نشاط دانش‌آموزان دارد روی آورند و توجه لازم داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی