آتش‌ سوزی در ارتفاعات بیدشهر اوز فارس خاموش شد


آتش‌ سوزی در ارتفاعات بیدشهر اوز فارس خاموش شد

لارستان- ایرنا- فرماندار شهرستان اوز گفت: آتش سوزی که از شامگاه یازدهم تیرماه 99 به جان بخشی از کوه‌ها و مراتع در ارتفاعات هود بخش بیدشهر این شهرستان افتاده بود، با تلاش نیروها و گروه‌های مختلف مردمی و امدادی امروز (پنجشنبه) مهار و خاموش شد.

علی اصغر علی‌پور، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این آتش سوزی در همان ساعات پایانی چهارشنبه شب با تلاش جهادی و ایثار گروه‌های مختلف مردمی خاموش شد اما صبح امروز (دوازدهم تیرماه ۹۹) برخی منابع محلی گزارش دادند که آتش سوزی در برخی از منطقه یاد شده و بیشتر در میان صخره‌ها هنوز خاموش نشده که با همت نیروهای امدادی و هماهنگی با بخشدار بیدشهر، این حریق به طور کامل مهار شد.

وی افزود: منطقه هود، بیشتر دارای انبوه مرتعی است ولی در پایین دست و اطراف منطقه بید شهر نیز باغ های دست کاشت فراوان وجود دارد که با گسترش آتش سوزی احتمال بروز آتش در مکان‌های مشرف و اطراف روستاهای بیدشهر به ویژه روستای کوره نیز امکان‌پذیر است.

علی‌پور ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز در شهرستان اوز، همکاری، همراهی و مشارکت مردم و به ویژه در روستاها و جوامع محلی است که مصداق عینی و شاخص آن در همگام شدن این افراد در مواقع بروز بحران و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در منطقه است.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403