مراسم عمامه‌گذاری مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد


 مراسم عمامه‌گذاری مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

مراسم عمامه‌گذاری مدرسه عالی شهید مطهری امروز با حضور آیت‌الله امامی کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم عمامه‌گذاری مدرسه عالی شهید مطهری امروز پس از نماز ظهر و عصر با حضور آیت‌الله امامی کاشانی متولی مدرسه عالی شهید مطهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

این مراسم در ابتدا با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، پس از عمامه‌گذاری جمعی از طلاب توسط آیت‌الله امامی کاشانی ایشان به عنوان سخنران مراسم با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: صدیق و دوست واقعی هر کس عقل او است.

وی افزود: عقلی که در مکتب توحید و معارف اسلام پخته شده باشد به عقل کل وصل است؛ امروز عقل کل در وجود امام زمان(عج) است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) عقل کل در هستی هستند، عنوان کرد: عقل جزئی عقل را بدنام کرده زیرا با هوای و هوس جهل همراه است.

متولی مدرسه علمیه شهید مطهری ادامه داد: عقل اگر در مکتب علم، معارف دین، قرآن و وحی تربیت شود عقل واقعی است که دست انسان را می‌گیرد و او را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کسانی که معمم شدند از عقل خود که آن را به دست وحی سپردند به خوبی استفاده کنند که به مقامات عالی علم و عمل وارد شوند. امید که همه ما در سایه حضرت ولی عصر(عج) از جمال و جلال ایشان بهره‌مند شویم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)