عفاف و حجاب یک مطالبه عمومی باشد


عفاف و حجاب یک مطالبه عمومی باشد

فرمانده سپاه ناحیه رودسر گفت: لازم است در بحث عجاب و عفاف گفتمان‌سازی شود و یک مطالبه عمومی برای همه مردم قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار محمداسماعیل حسنی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه رودسر برنامه‌ای با محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چادر پوشش برتر است و چادر به عنوان لباس ملی پیش از آنکه حجاب اسلامی باشد، حجاب ایرانی است، افزود: قبل از هر چیزی لازم است هر فرد حجاب و عفاف را از خود شروع کرده و سپس به خانواده انتقال دهد و در نهایت در جامعه ترویج کند.

وی ادامه داد: وقتی هر کدام از ما رعایت حجاب و عفاف را از خود و خانواده خود شروع کنیم، یقینا همانند یک پازل در اجتماع می‌توانیم تکمیل کننده این امر مهم باشیم.

حسنی گفت: خوشبختانه نهادهای فرهنگی در سطح استان، شهرستان و کشور تصمیمات خوبی در این حوزه اتخاذ می‌شود اما لازم است در بحث عجاب و عفاف گفتمان‌سازی شود و یک مطالبه عمومی برای همه مردم قرار گیرد؛ بطوریکه هر فرد وقتی بی حجابی را دید حساس شود و منتظر نماند که حتما حکومت در بُعد رعایت حجاب ورود کند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با بیان اینکه حجاب نقش ارزنده‌ای در مصونیت خواهران ما دارد، تصریح کرد: اثرات نامطلوب بی حجابی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر فردی حجاب را رعایت نکرد، آسیب آن دامن‌گیر کل اجتماع خواهد شد. همگان باید خود را در رعایت عفاف و حجاب مسئول بدانیم، صرفا نگوییم که حاکیت باید در بحث عفاف و حجاب ورود کرده و مشکل را حل کند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان رودسر، بیان کرد: سپاه ناحیه رودسر از ۱۵ لغایت ۲۱ تیرماه برنامه‌هایی را با محوریت حجاب و عفاف در دست اجرا دارد که می‌توان به تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب، نهی از منکر، پخش کلیپ، اهدای شاخه گل و بروشور و ماسک در ایستگاه‌های عفاف و حجاب، روضه دختران در ساحل رودسر، دیدار با خانواده شهدا، کارگاه گفتمان ترویج عفاف و حجاب، مسابقه نقاشی، ایستگاه حجاب، کلاس‌های قرآنی، نشست‌های بصیرتی اشاره کرد.

حسنی گفت: میطلبد که اصحاب رسانه هم به عنوان فرماندهان عرصه اطلاع‌رسانی و خبر از همگان دعوت کنند نسبت به عفت عمومی جامعه و رعایت عفاف و حجاب حساس باشند و صراف از حاکمیت مطالبه نکنیم بلکه باید یک وظیفه اجتماعی باشد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیگر نمی‌توانم با شوهر بچه‌ ننه ام زندگی کنم / طلاق می‌گیرم + گفتگو