تصمیم‌گیران شهرداری دغدغه فرهنگی و مذهبی داشته باشند


تصمیم‌گیران شهرداری دغدغه فرهنگی و مذهبی داشته باشند

امام جمعه ملایر اعلام کرد: تصمیم گیران شهرداری باید دغدغه فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری دوشنبه ۱۶ تیرماه در دیدار با پرسنل و جمعی از مسئولان واحدهای شهرداری و اعضای شورای شهر ملایر به مناسبت گرامیداشت هفته شهرداری ها و دهیاری ها، مطرح کرد: کار کردن با مردم سختی هایی دارد که باید با صبوری و سعه صدر با آنها مدارا کرد و با آنها کنار آمد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره زیباسازی شهر، رفع آلودگی هوا، تنفس شهر و فضای سبز شهری، افزود: تصمیم گیران شهرداری باید دغدغه فرهنگی و مذهبی داشته باشند؛ به عنوان مثال ساخت المان انگور و مبلمان منبت را مدنظر قرار دهند چراکه برای انگور و منبت می توان ۱۰ها مدل محلی و ایرانی طراحی و اجرا کرد.

برقراری با تأکید بر اینکه از مسئولان شهری هر کاری که انجام می دهند باید پیوست فرهنگی آن را نیز مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: هیچ حکومتی برای روستاها به اندازه جمهوری اسلامی ایران خدمت انجام نداده اما به علت اینکه همیشه از کمبودها صحبت شده این خدمات دیده نمی شوند.

امام جمعه ملایر ضمن توصیه به عدم قانون شکنی و کنار آمدن با مردم، گفت: در دوران کرونا که وضع اقتصادی مردم صدمه دیده است تا جایی که قانون اجازه می دهد به مردم کمک کنید و کاری نکنید که مردم عاصی شوند.

شهردار ملایر نیز درباره ایجاد دولت الکترونیک گفت: شهرداری ملایر به زودی ۱۲ سامانه را برای الکترونیکی کردن خدمات به مردم راه اندازی می کند که مشکلات را به حداقل رسانده و معضلاتی از قبیل تردد و حضور در شهرداری، بروکراسی اضافی و هزینه های مادی و معنوی مردم را به صورت چشمگیر کاهش می دهد.

حسین بابائی با بیان اینکه تنوع کار در شهرداری بسیار بوده و شهرداری یکی از نهادهایی است که با مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط است، اظهار کرد: درآمد شهرداری به جهت خدماتی که به شهروندان ارائه می دهد از مردم تأمین می شود و با توجه به شیوع کروناویروس، درآمد شهرداری کاهش چشمگیری داشته و از سوی دیگر با توجه به بالا بودن قیمت مصالح ساختمانی و قیر مورد نیاز آسفالت، ارائه خدمات عمومی به مردم نسبت به سنوات قبل کاهش قابل ملاحظه ای را به دنبال داشته است.

وی افزود: در وضعیت جاری شهرداری ملایر موفق به پرداخت حقوق کارمندان و راه اندازی کارخانه آسفالت و کارخانه سنگ شکن شده و پروژه هایی را که در سال های قبل غیرفعال بودند را مجدداً فعال کرده است.

بابائی با بیان اینکه شهرداری ملایر در این دوره از ورود نیروهای اضافی به شهرداری قاطعانه جلوگیری کرده است، خاطرنشان کرد: سعی کردیم اقداماتی انجام دهیم که به درد شهر و شهروندان بخورد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آمار روزانه فوت کرونا در استان همدان صفر شد