کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد؟


کاسه نمد را میتوان نوعی آب بند نامید.کاسه نمد در صنعت در گروه درزگیرها محسوب می شود؛ یعنی آن دسته از موادی که برای عایق کردن و کیپ کردن سطوح بکار میروند. کاسه نمد در صنعت خودروسازی نیز کاربردهایی دارد که از جمله آن می توان به ورودی خروجی گیربکس، پلوس، میل لنگ، شیر فرمان و سوپاپ ها اشاره کرد.

در قدیم برای جلوگیری از روغن ریزی در شفت ماشین های صنعتی و خودروها از پارچه یا نمد استفاده می کردند.

به صورتی که نمد، روغن را به خودش جذب کرده و جلوی نشت آن را می گرفت. همچنین برای جلوگیری از نشت آب و سیال های دیگر نیز از آن استفاده می کردند.

در انتخاب کاسه نمد مناسب به چه نکاتی باید دقت داشت؟

در انتخاب، خرید کاسه نمد مناسب پارامترهایی نظیر نوع روانکار (روغن یا گریس)، سرعت دورانی، وضعیت شفت (افقی یا عمودی) و امکان ناهمراستایی آن، مقدار فضای موجود، اصطکاک کاسه نمد و حرارت ناشی از آن و محیط کار باید در نظر گرفته شوند. کاسه نمد ممکن است با برینگ به صورت یکپارچه و یا جدای آن در بیرون برینگ باشد.

اجزای کاسه نمد:

کاسه نمد قطعه ای متشکل از سه قطعه فنر، واشر کاسه ای شکل فلزی و نمد فشرده است که مانع نشت سیالات در قطعات مکانیکی میشود و ضمنا از نفوذ گرد و غبار به قطعات مکانیکی نیز جلوگیری میکند. اما امروزه بطور کلی به هر یک از واشرهای لاستیکی گرد در اندازه‌های مختلف که در دستگاه های مکانیکی مختلف مثل موتور اتومبیل برای پیشگیری از نفوذ روغن به بیرون به کار می‌رود کاسه‌نمد می گویند. میتوان گفت، هر جا چرخشی باشد کاسه نمد هم هست، یعنی کاسه نمد جلوی بلبرینگ قرار میگیرد تا مایع و یا هر سیالی داخل موتور یا دستگاه از آن خارج نشود. برای دریافت بهترین کارایی از کاسه نمد باید شرایط محیطی را مورد بررسی قرار دهیم.

کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد؟

جنس کاسه نمد

کاسه نمد از ترکیب مواد پلاستیکی و فلزات ساخته می شوند، تا بتواند در شرایط مختلف همچون دما و فشار بالا، مواد شیمیایی و محیط اسیدی و بازی مقاومت لازم را داشته باشد و دچار فرسودگی و خوردگی نشود چون هرگونه فرسودگی موجب نشت روغن می شود.

شرایط نگهداری کاسه نمد

بهتر است در سرویس های دوره ای، کاسه نمد را بازدید و بررسی کنید زیرا تشخیص و رفع زود هنگام ایرادات احتمالی باعث صرفه جویی در هزینه نگهداری خواهد شد.

هنگامی که در اطراف کمک فنر روغن نشت کند به این معنی است که این قطعه دچار آسیب شده است. نبودن مقدار کافی روغن در دیفرانسیل، ساییدگی و پوسیدگی قطعه، پوسیدگی واشرهای لاستیکی یا از دست دادن حالت استانداردشان، آسیب دیدن چرخ دنده ها، نامرغوب بودن مواد اولیه هنگام تولید، عدم نصب صحیح در محل میتواند موجب آسیب دیدن کاسه نمد شود.

کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد؟

نکات مهم در هنگام خرید کاسه نمد

در خرید کاسه نمد مواردی است که باید حتما مورد بررسی قرار گیرد. از مهمترین مواردی که در خرید کاسه نمد باید به آن ها توجه شود قطر خارجی کاسه نمد، جلد کاسه نمد و همچنین طرح کمکی هیدرودینامیک می باشد.

از دیگر مواردی که هنگام خرید انواع کاسه نمد باید به آن توجه کنید شیارهای مارپیچی است زیرا این مورد می تواند بر میزان آب بندی کاسه نمد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مزایای خرید کاسه نمد بصورت اینترنتی

برای خرید انواع کاسه نمد می توان از طریق تماس با شرکت های تولید کننده و سازنده انواع کاسه نمد و یا با سرچ در اینترنت کاسه نمد مورد نظر خود را سفارش و خریداری کنید. خرید کاسه نمد به صورت اینترنتی مزایایی دارد که از جمله آن میتوان به امکان مقایسه قیمت کاسه نمدهای مختلف، بررسی سرفرصت در مورد انواع مختلف آن و تمامی اطلاعات مربوط به کاسه نمد اعم از اندازه و سایز، جنس و... را عنوان کرد.

از دیگر مزایای خرید کاسه نمد بصورت اینترنتی می توان به پرداخت اینترنتی و یا پرداخت بعد از تحویل درب منزل اشاره کرد. جهت خرید کاسه نمد و همچنین مشاوره فروش انواع کاسه نمد های آمریکایی، آلمانی، ژاپنی و کره ای و ... و همچنین قیمت انواع کاسه نمد با کارشناسان فروش کاسه نمد گروه عظیم صنعت در ارتباط باشید.

کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد؟

بلبرینگ چیست و کجا استفاده می شود؟

انواع بلبرینگ در صنایع با کاربردهای گسترده استفاده می شود. به بیان ساده می توان گفت در هر قطعه و وسیله ای که دارای چرخش باشد از هارد یک سیستم کامپیوتری تا انواع اسکیت ها و یا صنایع خودروسازی از بلبرینگ استفاده می شود.

بلبرینگ که به آن برینگ، رولبرینگ و یاتاقان نیز گفته می شود به طرز گسترده ای در زندگی روزمره کاربرد دارند. البته این قطعات از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت هایی دارند برای مثال بلبرینگ ها دارای گوی های گرد می باشند و رولبرینگ ها دارای اجزای استوانه ای شکل هستند که منجر به تغییر کارکرد آنها می شود که این نام هریک بر اساس عملکردشان است.

یک بلبرینگ با توجه به طراحی ساختاری که دارد می تواند اصطکاک را کاهش دهد که البته موارد دیگری نیز مانند داشتن سیال در بین سطوح، جدا کردن سطوح بلبرینگ و یا حتی یک میدان الکترومغناطیسی نیز در این امر دخیل هستند.

چرا و چطور بلبرینگ اصلی بخریم؟

اغلب کسانی که نیاز به خرید بلبرینگ یا رولبرینگ دارند بدنبال کمترین قیمت خرید بلبرینگ با بهترین کیفیت هستند. اما باید در نظر داشت که معمولا هیچ ارزانی بی علت نیست. در ادامه برای تشخیص بلبرینگ اصلی با ما همراه باشید.

کاسه نمد چیست و چه کاربردی دارد؟

از موارد مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت، خرید بلبرینگ از وارد کنندگان و تامین کننده گان دارای صلاحیت می باشد. امروزه به دلیل درخواست بالای انواع بلبرینگ و رولبرینگ در بازار کار و همچنین واردات انواع برندها و واردات از کشور های مختلف، واردات بلبرینگ و رولبرینگ با کیفیت پایین باعث ایجاد خرید بلبرینگ با کیفیت پایین که اختلاف قیمت بالایی با نمونه هایی اصلی دارد شده مسلما دلیل تفاوت قیمت بلبرینگ به دلیل پایین بودن کیفیت بلبرینگ می باشد.

برای طولانی شدن چرخه عمر انواع بلبرینگ و کم کردن خرید بلبرینگ، علاوه بر افزایش اطلاعت فنی کارمندان به تجهیزات مناسب جهت نصب نیز نیاز است.

تشخیص خرید بلبرینگ اصلی از بلبرینگ تقلبی

ساخت انواع بلبرینگ تقلبی با پیشرفت تکنولوژی، افزایش یافته که در بعضی از موارد توان تشخیص بلبرینگ اصلی از بلبرینگ تقلبی امکان پذیر نیست و تنها در هنگام استفاده که با خرابی زودرس و یا عدم کارکرد درست بلبرینگ مواجه می شویم به تقلبی بودن بلبرینگ پی خواهیم برد. در اولین قدم همیشه در ذهن داشته باشید که در هنگام خرید بلبرینگ و رولبرینگ حتما ضمانت اصالت کالا در فاکتور و توسط فروشنده ذکر گردد و همچنین از نمایندگی های معتبر شرکت سازنده خریداری نمایید.

در صورتی که بلبرینگ ارزان قیمت خریداری نمودید نباید انتظار کارکرد بالایی از آن داشته باشید. در هنگام تحویل بلبرینگ خریداری شده دقت کنید شماره فنی صحیح تحویل گرفته شود و اینکه بلبرینگ را در بسته بندی اصلی و سالم و دارای ماده محافظت کننده تحویل شما دهند.

مراقبت های پس از خرید بلبرینگ

تا زمان استفاده هرگز بلبرینگ را از بسته بندی خارج نکنید زیرا باعث ورود گرد و غبار به داخل بلبرینگ و همچنین از بین رفتن گریس و روغن کاری بلبرینگ خواهد شد. در هنگام حمل و نقل و در انبار کاملا مراقب باشید تا ضربه به بلبرینگ وارد نشود. عمر بلبرینگ به عوامل متعددی وابسته می باشد.

چرخه عمر بلبرینگ شامل تمامی مراحل خرید بلبرینگ تا جایگذاری و نصب بلبرینگ و همچنین جداسازی و یا پیاده کردن بلبرینگ از روی دستگاه می باشد. سازندگان انواع بلبرینگ و یاتاقان، با توجه به شرایط کاری هر بلبرینگ و یا رولبرینگ، آن ها را طراحی و تولید می نمایند. از شرایط محیطی و کاری انواع یاتاقان و عوامل مهم در طول عمر و چرخه عمر بلبرینگ می توان به شرایط دمایی، سرعت، میزان بار و ... یاد کرد.

تعمیر و نگهداری بلبرینگ

بلبرینگ نیز مانند کاسه نمد نیاز به بررسی و تعمیر دوره ای دارند. این کار از فرسوده گی و استهلاک زودهنگام بلبرینگ جلوگیری می کند همچنین هزینه های تعمیر را کاهش می دهد. البته با توجه به شرایط محیطی که بلبرینگ در آن مورد استفاده قرار می گیرد مدت زمان این دوره تغییر خواهد کرد. بیشتر بلبرینگ ها در استفاده های بلند مدت نیاز به تمیز کاری و همچنین روانکاری دوره ای دارند اما بلبرینگ های لغزشی و یا مغناطیسی در شرایط محیطی و کاری مطلوب، نیاز به نگهداری کمتری دارند.

خرید بلبرینگ

کمپانی های معتبر سال ساخت بلبرینگ را بر روی بلبرینگ درج میکنند. توجه به تاریخ ساخت بلبرینگ کمک زیادی در خرید یک بلبرینگ خوب می کند. زیرا هر چه طول عمر بلبرینگ کمتر باشد، احتمال زنگ زدگی و همچنین ضربه خواری، کاهش خواهد یافت و در نتیجه طول عمر بلبرینگ بیشتر خواهد شد. در نتیجه به یاد داشته باشید که هنگام خرید بلبرینگ، باکسی که تاریخ جدیدتری دارد را انتخاب کنید.

در هنگام خرید بلبرینگ دقت کنید که بسته بندی کاملا پلمپ باشد و همچنین روانکار و شماره فنی صحیح را خریداری کرده باشید همچنین توجه به حمل و نگهداری مناسب نیز پس از خرید بلبرینگ بسیار اهمیت دارد.

وبسایت و هم چنین کارشناسان فروش گروه عظیم صنعت می توانند اطلاعات خوبی در راستای خرید بلبرینگ اصلی با قیمت مناسب و با توجه به شرایطی که قرار است از آن استفاده شود در اختیار شما قرار دهند.

" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپورتاژ نگارش و منتشر شده است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)