چالش مدارک جعلی خلبانان پاکستانی برای این کشور


چالش مدارک جعلی خلبانان پاکستانی برای این کشور

پس از اتحادیه اروپا و انگلیس، آمریکا نیز به علت مدارک مشکوک خلبانان پاکستانی، پرواز‌های شرکت هواپیمایی ملی پاکستان به این کشور را لغو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، به نقل از سایت خبری "ایکسپرس نیوز"، به دنبال افشای ماجرای استخدام غیرقانونی خلبانان پاکستانی توسط سازمان هوانوردی این کشور، آمریکا نیز تمامی پرواز‌های هواپیمایی ملی پاکستان (PIA) به مقصد ایالات متحده را ممنوع کرد. به گفته منابع خبری اداره حمل و نقل آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجوز پرواز‌های سازمان هواپیمایی ملی پاکستان به آمریکا باطل شده است. در این بیانیه آمده است که دلیل اصلی این ممنوعیت خلبانان پاکستانی هستند که با مدارک جعلی و غیر قانونی استخدام شده اند.
رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند: بر اساس این تصمیم مجوز تمام پرواز‌های اختصاصی سازمان هواپیمایی ملی پاکستان برای بازگرداندن اتباع این کشور در ایام کرونایی نیز لغو شده و این موضوع باعث سرگردانی اتباع پاکستانی مقیم شهر‌های مختلف ایالات متحده خواهد شد.
سازمان هوانوردی پاکستان در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا اعلام کرد: نامه‌ای را برای رفع نگرانی‌های ایالات متحده ارسال کرده و امیدواریم این مسئله از طریق گفتگو و مذاکرات حل شود.گفتنی است پیش از این اتحادیه اروپا و سازمان هوانوردی انگلیس نیز به دلایل مشابه پرواز‌های هواپیمایی ملی پاکستان را ممنوع کرده اند.
یادآوری می‌شود به دنبال اعلام وزیر هوانوردی پاکستان مبنی بر اینکه از ۸۶۰ خلبان این کشور، ۲۶۲ نفر مدارک مشکوک خلبانی دارند، هواپیمایی ملی پاکستان طی اقدامی فوری مجوز پرواز ۱۵۰ خلبان را تعلیق کرد. بر همین اساس وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان دو روز پیش اعلام کرد: ۲۸ خلبان پرواز‌های هواپیمایی ملی این کشور به دلیل ثابت شدن جرم جعل اسناد و عدم اعتبار گواهینامه‌های پرواز، اخراج شده و بررسی این موضوع همچنان ادامه دارد.
چالش مدارک جعلی خلبانان پاکستانی برای این کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...