مرکز تجاری ناایمن توحید در جنوب تهران تخریب شد


مرکز تجاری ناایمن توحید در جنوب تهران تخریب شد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 19 تهران گفت: مرکز تجاری ناایمن توحید به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان، رفع خطرهای احتمالی و گره ترافیکی تخریب شد.

«علی توکلی» روز شنبه با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحید در مجاورت بازار بزرگ احسانی و طرح تعریض خیابان شکوفه، اظهار داشت: با تخریب این پاساژ ضمن تسریع در بازگشایی این معبر بعد از ۳۰ سال انتظار، از وقوع اتفاق‌های مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا پیشگیری شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کسبه این پاساژ دارای حق سرقفلی هستند، بیان کرد: پس از برگزاری جلسات مشترک در مورد بهره‌مندی این افراد از واحدهای نوساز به توافق رسیدیم و جا دارد در این راستا از آن دسته از کسبه‌ای که با شهرداری منطقه همکاری داشته‌اند، قدردانی کنیم.

«توکلی» با اشاره به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص رفع خطر از ساختمان‌های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا کمیته رفع خطر تشکیل و رأی بر تخریب ساختمان پاساژ توحید داده بود.

به گفته وی طی مکاتبه‌ها و گزارش‌های اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسئول و نظارتی، سازمان‌های مدیریت بحران و آتش‌نشانی شهرداری تهران و همچنین مؤسسه ژئوتکنیک و مهندسان مشاور در خصوص خطرهای پاساژ توحید، این مکان فاقد ایمنی بود و به دلیل داشتن قدمت زیاد و احتمال ریزش امکان بازسازی به هیچ عنوان وجود نداشت.

در همین راستا با توجه به رای کمیته رفع خطر مبنی بر تخریب پاساژ و با توجه به مستندات مذکور، شهرداری منطقه ۱۹ به اخذ مصوبه شورای تامین شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجرای رای کمیته رفع خطر و متعاقباً اخذ دستور قضایی از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران اقدام کرد.

به گفته وی از سوی دیگر فرماندهی انتظامی پلیس راهور فاتب نیز طی مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تقاضای تخریب این پاساژ را به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده در محدوده داشته است.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به صدور سه مرحله اخطار به کسبه پاساژ از بهمن سال گذشته، اظهار داشت: با تخریب و نوسازی پاساژ توحید ضمن بازگشایی خیابان شکوفه و تسهیل تردد شهروندان به ویژه خودروهای امدادی، امنیت جانی کسبه، مراجعان و شهروندان نیز تأمین شد.

منطقه ۱۹ از مناطق فقیرنشین پایتخت بوده و در جنوب شهر واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهلت ارسال آثار به 2 سوگواره هنری تمدید شد