تلاش هنرمندان برای آگاهی جامعه در ایام کرونا ستودنی است


تلاش هنرمندان برای آگاهی جامعه در ایام کرونا ستودنی است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد هنرمندان را در ایام همه‌گیری کرونا «مثبت و قابل قبول» ارزیابی و گفت: هنرمندان در این ایام همواره در کنار مردم بودند، با آثار فاخر خود جامعه را نسبت به این ویروس آگاه کردند و حال و هوای عمومی جامعه را تغییر دادند؛ از این رو تلاش هنرمندان در این ایام ستودنی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه با حضور در نمایشگاه ماسک بزن به مدیریت گالری کاما از نزدیک از آثار این نمایشگاه دیدار و با جمعی از هنرمندان گفت‌وگو کرد.
وی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه هنرمندان در ایام کرونا عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایام کرونا محدودیت‌های خاص خود را به همراه داشت اما هنرمندان سعی کردند با آثار فاخر خود حال و هوای مردم را تغییر دهند.
وی ادامه داد: نمایشگاه ماسک بزن ایده‌ خوبی بود که در ارتباط با این ایام به عنوان یک ایده خلاقانه می‌توان از آن یاد کرد، نکته مثبت این نمایشگاه علیرغم حال و هوای کرونایی آن استفاده از آثار هنرمندان گمنام در کنار هنرمندان فاخر بود که این اتفاق بسیار ارزشمند است.

تلاش هنرمندان برای آگاهی جامعه در ایام کرونا ستودنی است


مشاور وزیر با اشاره به تاثیر مثبت دیده شدن آثار هنرمندان گمنام در روحیه این این دسته از هنرمندان، خاطرنشان کرد: نباید از بسیاری از هنرمندان به دلیل این که در شهرستان‌ها حضور دارند غافل شد، دیده شدن این هنرمندان هم رقابت را بیشتر و در عین حال کیفیت آثار را هم بالا می‌برد.

احمدی یادآور شد: متاسفانه آثار بسیاری هنرمندانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند به خاطر شرایط مالی نامساعد دیده نمی‌شوند، به همین منظور برای شناسایی این افراد که شناخته نشده‌اند باید تلاش کرد.

بسیاری هنرمندان شناخته شده‌اند و زمینه حضور آنها در تمام اتفاقات هنری مهیاست؛ اما یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که هنرمندان مهجور را پیدا کنند تا به این وسیله از رانت در این زمینه جلوگیری شود.

نمایشگاه ماسک بزن به کوشش شهلا همایونی و دستیاری غزال کاظمی از۲۰ تا ۳۱ تیرماه در گالری کاما برپاست.

مونا خوش‌اقبال مدیر مجموعه فرهنگی و هنری کاما پیشتر درباره برپایی این نمایشگاه گفته بود: مجموعه کاما تصمیم گرفت با تمرکز بر ذات ناب و اصیل هنر و فارغ از هر حاشیه‌ای نمایشگاهی با موضوع کرونا برگزار کند که محور آن «هنر برای هنر» باشد ،در همین راستا از هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران و استعدادهای نویافته تقاضا کردیم آثار فاخر خود را روی مدیوم ماسک تنها به‌ عنوان نماد این همه گیری خلق کنند، همچنین امضای خود را به جای روی اثر در پشت آن و پنهان از دید مخاطب قرار دهند.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون حسین محجوبی، رضا بانگیز، احمد وکیلی، نصرت‌الله مسلمیان، همایون سلیمی، ایرج اسکندری، کاوه نجم‌آبادی، ‌بهزاد شیشه‌گران، حسین ماهر، علی ندایی، اکبر نیکان‌پور، رضا هدایت، رضا رینه‌ای، احمد نادعلیان، احمد محمدپور، رضوان صادق‌زاده، محمدهادی فدوی، کیوان عسگری، جمشید حقیقت‌شناس، مهناز پسیخانی، فریده شاهسوارانی، شهلا همایونی، فریدون امیدی، فرناز اخلاقی، فرح ابوالقاسم، هوشنگ اردویی، شهناز زهتاب، توران فرهت، امیرشهاب رضویان، سعید محجوبی، شهرام گیل‌آبادی، فربد مرشدزاده، مجید برزگر، سعید نقاشیان، هومن درخشنده، مرتضی یزدانی، علیرضا تغابنی، رامین اعتمادی، عادل یونسی، فرشید پارسی‌کیا، محسن جمالی‌نیک، اشا صدر، مینا سبزی، فاطمه دیواندری، شهلا آرمین، رسول سلطانی، مرجان اندرودی، عسل فلاح، محمدعلی الله‌وردی، بهناز جلالی، کاوه افاق، عارف رودباری، مصطفی نوربخش، سعید امکانیان، علی خالق، پروین حسین‌زاده، سارا اشرفی، سهیلا پولادزاده، آنیتا اشرفی، حامد بهروزکار، ماهیار چرمچی، محمدرضا توکلی، غزال کاظمی، آرام مسلم‌زاده، منیر صحت،المیرا شکرپور، محمد مقدسی، مرمر صالحی و هومن مهردانا به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه ماسک بزن با بیش از ۷۰ اثر از هنرمندان تجسمی به نشانی ‌پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقمندان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی