سیاهپوستان 3 برابر سفیدپوستان بدست پلیس کشته می‌شوند


در سال 2019، تعداد سرانه سیاه پوستان کشته شده به دست پلیس آمریکا حدود سه برابر سفیدپوستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ تیک تاک گزارش داد: بر اساس محاسبات ریاضیاتی و آمار کل سفیدپوستان و سیاهپوستان ساکن آمریکا، سیاهپوستان سه برابر سفیدپوستان به دست پلیس کشته می‌شوند.
در این گزارش آمده است: شما این ویدیو را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده اید. شما این جمله را یا گفته اید یا در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده اید: «تعداد افراد سفیدپوستی که به دست پلیس کشته می‌شوند بیشتر از افراد سیاهپوستی است که به دست پلیس کشته می‌شوند.»

در آمریکا ۱۹۱ میلیون سفیدپوست وجود دارد، اما تعداد سیاهپوستان آمریکایی تنها ۴۲ میلیون نفر است. اگر ۱۹۱ را بر ۴۲ تقسیم کنید می‌بینید که تعداد سفیدپوستان ۴/۵۵ برابر سیاهپوستان است. در سال ۲۰۱۹، تعداد ۳۷۰ سفیدپوست به دست پلیس کشته شدند. اگر ۳۷۰ را بر ۴/۵۵ تقسیم کنید پاسخ ۸۲ نفر می‌شود.
بنابراین، اگر همه شرایط یکسان باشد می‌بایست طبق قاعده ۸۲ سیاهپوست به دست پلیس کشته شود. اما ۲۳۵ سیاهپوست در آن سال به دست پلیس کشته شدند. اگر این عدد را بر ۸۲ تقسیم کنیم می‌بینیم که تعداد سیاهپوستان کشته شده ۲/۸۷ برابر بیشتر از چیزی است که می‌بایست باشد. بنابراین، تعداد سرانه سیاهپوستان کشته شده به دست پلیس حدود ۳ برابر سفیدپوستان است. حال مشخص شد آنچه که شما می‌گویید اشتباه است.
تصاویری از استفاده پلیس از گاز اشک آور علیه معترضان در پورتلند آمریکا
گریه پدربزرگ پسر ۱۱ ساله‌ای که در تیراندازی واشنگتن کشته شد
استفانی رامیرز، خبرنگار شبکه فاکس ۵ ویدیوی گریه و سوگواری پدربزرگ یک پسر ۱۱ ساله به نام داوون مک نیل را که در تاریخ ۵ ژوئیه بر اثر تیراندازی در واشنگتن کشته شد در توئیتر منتشر کرد.
این پدربزرگ حین گریه گفت: «او فقط ۱۱ سال داشت؛ خدای من! او ۱۱ سال داشت. او پسر خوبی بود! فوتبال بازی می‌کرد! بچه خوبی بود! من خیلی دوستش داشتم. فقط ۱۱ سال داشت! دست از کشتن یکدیگر بردارید! تفنگ‌ها را زمین بگذارید! به خاطر سلامت دیگران توقف کنید! لطفاً دست بردارید! دارید یکدیگر را می‌کشید! او فقط ۱۱ سال داشت! او هنوز ترقه بازی می‌کرد! اوه خدای من!»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟