رییس پلیس آگاهی کردستان: مردم از حمل وجه نقد به میزان زیاد خودداری کنند


رییس پلیس آگاهی کردستان: مردم از حمل وجه نقد به میزان زیاد خودداری کنند

سنندج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه حمل و جابجایی پول نقد به میزان زیاد عاملی بر تشدید خطر کیف قاپی است، گفت: توجه به هشدارهای پلیس و عدم حمل زیاد وجه نقد در پیشگیری از وقوع این جرم بسیار تاثیر گذار است.

سرهنگ عبدالله فاتحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار می‌رود همشهریان توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از وقوع کیف قاپی جدی بگیرند تا از گزند سارقان احتمالی در امان باشند.

وی به مردم توصیه کردک حتی الامکان پول زیاد با خود حمل نکنید و مراقب افراد غریبه که به شما نزدیک می شوند، باشید و در صورت امکان پول خود را در داخل یک کیف کوچک که دور از دید دیگران باشد قرار دهید.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: کیف حاوی مدارک، وجه نقد، کارت عابر بانک را در صندوق عقب خودرو قرار ندهید و همیشه کیف همراه خود را با دستی که به سمت دیوار یا جدول خیابان است، حمل کنید.

سرهنگ فاتحی افزود: هنگام خروج از بانک مواظب کیف خود باشید و در داخل بانک وجه نقد خود را روی پیشخوان قرار ندهید و در صورتی که پول زیاد از بانک دریافت کردید در هنگام خروج مواظب اطراف و تعقیب افراد ناشناس باشید.

وی تاکید کرد: پلیس به رانندگان توصیه می‌کند هنگام باز کردن درب اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی از قرار دادن کیف روی زمین خودداری کرده و به جای پول نقد به میزان زیاد از چک‌های رمز دار بین بانکی استفاده کنید.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: زمانی که پول زیاد همراه دارید در صورت مراجعه افرادی تحت عنوان مامور انتظامی و دیگر موارد که در خواست بازدید و بازرسی شما را دارند از آنان کارت شناسایی درخواست کنید و در صورت مشکوک بودن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

سرهنگ فاتحی اضافه کرد: در چند روز گذشته در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف تلفن همراه به روش قاب زنی در شهرستان سنندج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ماموران موفق شدند طی یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی سه سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه سارقان در تحقیقات صورت گرفته به پنج فقره سرقت به عنف اعتراف و مقادیری اموال سرقتی از آنان کشف شد، توصیه کرد: برای اینکه در دام سارقان قاپ زن گرفتار نشوند، بهتر است هنگام استفاده از تلفن همراه از(هند فزی) استفاده کنید.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان در پایان از شهروندان خواست در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک پلیس را در جریان گذاشته تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)