اسکان تابستانی فرهنگیان در آذربایجان‌غربی لغو شد


اسکان تابستانی فرهنگیان در آذربایجان‌غربی لغو شد

ارومیه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: تابستان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اسکان فرهنگیان در مدارس استان انجام نمی‌شود.

تورج سلیمان‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اسکان فرهنگیان در مدارس تابع تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و در تابستان به دلیل حفظ سلامت شهروندان و فرهنگیان انجام نمی‌شود.

وی گفت: مراکز رفاهی و خانه‌ های معلم‌ در حال حاضر آماده ارائه خدمات به صورت محدود و در صورت ضرورت با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: این استان دارای ۱۵ خانه معلم با ۱۲۲ اتاق و ۴۹ سوییت با ۶۹۰ تخت خواب است که در تمامی آنها پروتکل‌های بهداشتی نظیر هتل‌ها رعایت شده و در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اسکان مدارس نظیر ایام نوروز ۹۹ تا اطلاع ثانوی و بهبود اوضاع تعطیل است و ظرفیت خانه معلم‌ها که در گذشته نیز ۱۰۰ درصد بوده امسال با استقبال اندک فرهنگیان روبه رو شده و نیمه فعال هستند.

هرساله پیش از سال نو و ایام تابستان برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی انجام می‌شود اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت متفاوت شده‌است، بسیاری از خانواده‌ها در این شرایط سفر خود را به تعویق انداخته تا امکان همه گیری و اپیدمی شدن بیشتر این ویروس در کشور کاهش یابد.

از این رو آموزش و پرورش استان در راستای رعایت بهداشت و سلامت هموطنان به ویژه فرهنگیان برای مقابله با بیماری کرونا، طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در مدرسه را با بیش از یکهزار کلاس درس که آماده پذیرایی از ۶۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در ایام نوروز و تابستان بود را لغو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل