452 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان شناسایی شد


452 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان شناسایی شد

زنجان - ایرنا - معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون 452 نفر بیمار مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان شناسایی و از این تعداد تست 171 بیمار تایید شده است.

دکتر جواد عابدی روز سه شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری با خبرنگاران استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: هم اکنون ۷۰ تخت بیمارستانی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت نیاز تعداد بیشتری در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت، که بخشی از نیروها به دلیل درگیر شدن خود و یا نزدیکانشان و رعایت ایزولاسیون از چرخه خدمت به بیماران خارج می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای درمان هر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان پنج میلیون تومان هزینه می‌شود و طی سال گذشته این اداره کل ۳۲ میلیارد تومان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران هزینه کرده است.

عابدی با بیان اینکه همگان سنگردار مبارزه با کرونا با رعایت فاصله اجتماعی، دوری از اجتماعات و رعایت نکات بهداشتی هستند اضافه کرد: هم اکنون ۱۴۱ تخت در بیمارستان تامین اجتماعی استان وجود دارد که اقدامات اولیه برای افزایش این تعداد به ۱۶۵ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان انجام شده است.

وی اظهار داشت: بدهی مراکز خصوصی ارائه کننده خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی تا بهمن سال گذشته تسویه شده که با دریافت صورتحساب بقیه ماهها تلاش می شود پرداختی ها روند شتابانی داشته باشد.

عابدی افزود: افزود: هم اکنون تامین اجتماعی استان در بخش درمان مستقیم ۲ بیمارستان با ۲۱۷ تخت فعال و ۲ درمانگاه تخصصی، یک پلی‌کلینیک و۲ درمانگاه عمومی در حال خدمت‌رسانی است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا خدمات درمانی تامین اجتماعی در بخش غیرمستقیم نیز در ۵۶۷ مرکز درمانی خصوصی طرف قرارداد با این سازمان ارایه می شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کمبود نیروی متخصص به خصوص رادیولوژیست و متخصص قلب از مشکلات بخش درمان تامین اجتماعی است و در این میان تفاوت تعرفه‌های موجود مانع جدی در جذب نیرو محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۵۲ درصد جمعیت استان معادل ۵۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و حدود ۹۵۰ نفر از پرسنل در بخش درمانی این اداره‌کل مشغول خدمت‌رسانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟