توزیع 170 هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای بین مرغداران گلستان


توزیع 170 هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای بین مرغداران گلستان

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به توزیع 170 هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای بین مرغداران این استان اظهار امیدواری کرد که با تداوم اقدامات حمایتی، قیمت مرغ در بازارهای استان شاهد شیب نزولی بوده و بهای آن متعادل شود.

هادی حق‌شناس شامگاه سه شنبه در جلسه تنظیم بازار گلستان اظهار داشت: واحدهای تولید مرغ استان که از نهاده های دامی با یارانه دولتی استفاده می کنند، موظف به فروش آن با قیمت مصوب هستند.

وی به فرارسیدن عیدقربان و افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز در این استان اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای تامین دام سبک و سنگین مورد استفاده در عید سعید قربان در نظر گرفته شود و تلاش می کنیم عرضه دام در این ایام با نظارت کامل و اجرای پروتکل های بهداشتی باشد.

استاندار گلستان همچنین گفت: در یک ماه گذشته از ۴۹ کالای اساسی مورد رصد دستگاه های نظارتی، بیش از ۳۰ کالا دارای ثبات بودند و افزایش قیمت‌ها در زمینه کالاهای ساختمانی نظیر سیمان و فولاد بود.

در این جلسه اداره کل صنعت معدن تجارت و جهاد کشاورزی گزارشی از اجرای طرح حمایتی گوجه فرنگی, وضعیت تامین و توزیع مرغ و تخم مرغ, وضعیت تولید و تامین دام زنده برای عید سعید قربان و بررسی وضعیت گوشت قرمز ارائه کردند.

مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه دارد بطوری‌که قبل از شیوع کرونا روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر می شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری