طرح سنجش 33 هزار نوآموز بدو دبستان و پیش دبستانی در لرستان


طرح سنجش 33 هزار نوآموز بدو دبستان و پیش دبستانی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از طرح سنجش 33 هزار نوآموز بدو دبستان و پیش دبستانی در استان خبرداد.

علیرضا نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه همزمان با استان در مدرسه استثنایی شهید نظرزاده خرم‌آباد برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای این طرح ۲۶ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار در نظر گرفته شده و فعالیت خود را از امروز آغاز کردند، افزود: این طرح به دلیل شرایط کرونا و به منظور جلوگیری از فعالیت‌های تجمعی با ۱۰ روز تاخیر اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه روزانه این پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شوند، گفت: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزانه ۲۰ نفر در این پایگاه‌های سنجش پذیرش می‌شوند و برای هر نفر نیم ساعت وقت گذاشته می‌شود که از والدین دانش آموزان درخواست داریم در موقع تعیین شده خود حضور یابند تا از تجمعات احتمالی جلوگیری شود.

نخعی با اشاره به اینکه این طرح از امروز تا ۱۵ شهریور ماه جاری ادامه دارد و باید اطمینان حاصل کنیم که همه نوآموزان پایه اول در این طرح سنجش شرکت کرده‌اند، افزود: سنجش از پیش دبستانی‌ها که ۱۱ هزار نفر هستند را به بعد از نیمه شهریور موکول کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کل نوآموزان پایه اول ۳۳ هزار نفر هستند که سال گذشته ۱۱ هزار نفر آنان مورد سنجش قرار گرفته‌اند، بیان کرد: در این طرح سلامت عمومی کودکان، آمادگی تحصیلی آنان، توانمندی ذهنی و هوشی و شنوایی و بینایی آنان مورد سنجش قرار می‌گیرد و در مجوع ارزیابی کاملی از وضعیت حسی، هوشی، سلامت و توانمندی‌های عمومی کودکان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: بررسی سلامت جسمانی دانش‌آموزان را با شروع سال تحصیلی جدید و با حضور پزشک در مدارس انجام خواهد شد.

وی از همکاری دستگاه‌هایی اجرایی نظیر استانداری لرستان، امور اجتماعی استانداری، دنشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، صدا وسیما و رسانه‌ها در امر اجرای این طرح تقدیر کرد و گفت: سال تحصیلی جدید براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود اما اینکه کلاس‌ها حضوری یا غیرحضوری دایر شوند مشخص نشده و قطعا متناسب با شرایط آن زمان و صددرصد براساس پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام