جهش تولید با مهارت آموزی محقق می شود


جهش تولید با مهارت آموزی محقق می شود

کرج –ایرنا- مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان فنی وحرفه ای کشور با اشاره به نقش مستقیم مهارت در کاهش بیکاری بیان داشت: جهش تولید در جامعه با مهارت آموزی نوجوانان و جوانان محقق می شود.

داود ناصری امید روزچهارشنبه درنشست همکاری سازمان فنی حرفه ای با آموزش و پرورش البرز گفت: ارائه مناسب، به هنگام ، مستمر وآموزش های مهارت‌آفرین به متقاضیان درجامعه بسترساز "جهش تولید" در بخش های مختلف است.
وی افزود: هرچه نیروی انسانی با تکیه بر آموزش ها ازتوانایی و کارآمدی بهتری برخوردار باشد می تواند درحوزه فعالیت های اجتماعی بهتر وارد فعالیت کاری شود.

ناصری امید بیان داشت: هر محصولی می‌تواند مبتنی بر تقاضای جامعه و بازار هدف تولید شود و نیروی انسانی ماهر در فرآیند این محصول به خوبی نقش آفرینی کرده باشد که دراین راستا آموزش های کیفی اهمیت به سزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم و بسترسازی بیشتر آموزش ها برای جهش تولید، مهمترین رویکرد فعالیت های این اداره کل طی امسال جهش مهارت و کیفی‌سازی آموزش ها در اولویت اصلی قرار دارد.
ناصری امید با بیان اینکه آموزش هایی کیفی هستند که به صورت هدفمند و مبتنی بر نیاز بازار و جامعه برگزار شود، اضافه کرد: اداره کل های آموزش فنی و حرفه‌ای دراستان ها با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و تعاملات مشترک با بخش ها و دستگاههای اجرایی ذیربط فرآیند آموزش های مورد تقاضای آنها را دردستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: باید در کنار شناسایی وضعیت بازارهدف، آینده پژوهی و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای افزایش سطح توانمندی‌های تخصصی افراد از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.
وی تاکید کرد: نیروی انسانی ماهردر همه بخش ها اعم از صنعت ، معدن ، کشاورزی ، اقتصادی و فرهنگی علاوه بر کاهش خسارت ها موجب افزایش بهره وری تولید می شود و ازهدر رفت سرمایه جلوگیری می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزهم دراین نشست گفت: مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای کشورکه مستقر درکرج به دلیل داشتن کارگاه های متعدد، به روز و مجهز یک فرصت برای استان البرز محسوب می شود.
سالارقاسمی اظهارداشت: دوره های مهارت آموزی متعدد برای هنرجویان و هنرآموزان استان، با توجه به تداوم آموزش های مجازی، درسال تحصیلی آتی با همکاری مرکز تربیت مربی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: تولید محتواهای آموزش غیرحضوری برای هنرجویان هنرستان ها، دوره های آموزش مجازی واستفاده از نرم افزارهای تدریس مجازی برای هنرآموزان نیزدردستورکاری قرارگرفته است.
قاسمی بیان داشت: آموزش و پرورش استان البرز ومرکز تربیت مربی سازمان فنی و حرفه ای کشور تفاهم نامه همکاری امضا می کنند.
وی ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته بین مدیران این دو دستگاه به زودی تفاهم نامه ای به منظورارائه خدمات آموزشی و مهارتی به هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های البرز بین آموزش و پرورش استان و مرکز تربیت مربی سازمان فنی و حرفه ای کشور منعقد خواهد شد.
استان البرز۵۰۰ هزاردانش آموزدارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام