معاون وزیر بهداشت: بی‌توجهی کرونایی به سالمندان و کودکان خطر آفرین است


معاون وزیر بهداشت: بی‌توجهی کرونایی به سالمندان و کودکان خطر آفرین است

ساری - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : بی‌توجهی کرونایی خانواده‌ها نسبت به سالمندان و کودکان بویژه در استان‌هایی مانند مازندران که در وضعیت قرمز قرار دارند ، خطرآفرین است و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این افراد در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر قاسم جان‌بابایی جمعه شب در حاشیه بازدید از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در جمع خبرنگاران افزود : متاسفانه بستری بیماران جوان و میانسال در استان مازندران روند افزایشی دارد و باید همه اقشار جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی توجهی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هفته ای که گذشت ، یک روند رو به افزایش در تعداد بیماران کرونایی بستری در مازندران بویژه در شهرستان های آمل، ساری، بهشهر و بابل مشاهده شد ، گفت : در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران شهرستان ، بیماران دیگر شهرهای استان نیز بستری شدند.

پیش از این بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مشخص شد که حدود یکهزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه ها بستری هستند. آمار بیماران بستری اواخر خرداد و اوایل تیر ماه کمتر از ۳۰۰ نفر بود.

معاون وزیر بهداشت گفت : سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و ابتلای تعداد بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است و این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است.

وی با اشاره به اینکه برپایی مراسم عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود ، افزود : از مردم انتظار می رود مسائل بهداشتی را رعایت کنند چرا که همکاران ما قریب به پنج ماه درگیر این بیماری هستند و زندگی بسیار سختی را می گذرانند.

جان بابایی گفت : تیم دانشگاه علوم پزشکی بابل بسیار قوی است و اساتید برجسته و کادر درمانی مجرب دارد که از تبحر و تسلط بسیار بالایی برخوردارند و بازدید امشب هم به من ثابت کرد که میزان تسلط و تبحر تیم دانشگاه نسبت به گذشته بیشتر شده و روز به روز بیشتر خواهد شد و خدا را شاکریم میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه بسیار کاهش یافته است.

دکتر جان بابایی پیش از قرار گرفت در سمت معاون وزیر بهداشت ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه هرچه تعداد افراد مبتلا به کرونا بیشتر شود ، خطر بستری مرگ و میر را افزایش می دهد ، اظهار داشت: متاسفانه در آمارهای استان مازندران مشخص شده است که برخلاف گذشته که بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند ، اکنون مبتلایان بیشتر در سن جوانی و میانسالی هستند.

جان‌بابایی گفت: سالمندان در اوایل شیوع ویروس کرونا خیلی مراعات می کردند ولی در حال حاضر خیلی کم توجه شده و خانواده ها توجه کمتری نسبت به افراد مسن دارند که خطرناک است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر اطفال بسیاری به ویروس کرونا مبتلا شدند که این هم نشانه کم توجهی و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی خانوادها است ، افزود : در مرکز درمانی کودکان امیرکلای بابل که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان است ، تعدای اطفال بستری هستند و تعدادی از کودکان هم در منازل در قرنطینه قرار دارند.

بر اساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه در مجموع به ۲۳۴ نفر رسیده است در حالی که اواخر خرداد و اوایل تیر ماه آمار بستری به حدود ۵۰ نفر هم رسیده بود.

همچنین براساس اطلاعات میدانی خبرنگار ایرنا جمع قابل توجهی از شهروندان ،کارمندان دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و کادر درمانی بیمارستان ها در شهرها و روستاهای شهرستان بابل که گرفتار ویروس کرونا شده اند در منزل قرنطینه هستند.

آژیر قرمز وضعیت کرونایی در بابل از شنبه ۱۴ تیر ماه به صدا درآمد و بعد از آن نیز محدودیت های کرونایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به اجرا درآمد و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ ، مراکز تفریحی ، پارک ها و بوستان ها و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری تعطیل شد.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...