پرداخت حق بیمه کارکنان کارگاه‌های استان مرکزی الکترونیکی است


پرداخت حق بیمه کارکنان کارگاه‌های استان مرکزی الکترونیکی است

اراک - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 100 درصد لیست حق بیمه کارکنان کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی این استان به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود و این خدمات با توجه به شیوع کرونا اهمیت ویزه‌ای دارد.

«محمدرضا بیدهندی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۳ هزار کارگاه فعال مشمول قانون تامین اجتماعی در استان مرکزی وجود دارد که لیست حق بیمه کارکنان این کارگاه‌ها هر ماه به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک به شعب این سازمان در استان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از ابتدای شیوع ویروس کرونا با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از این ویروس تعلیق بازرسی از کارگاه‌ها، افزایش اعتبار کارت مهارت بیمه‌شدگان کارگر ساختمانی و امهال حق بیمه برخی از صنوف از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ سعی در همراهی با ذینفعان این سازمان داشته‌است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تمدید اعتبار دفترچه درمانی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت امسال از دیگر اقدامات این سازمان برای جلوگیری از مراجعه حضوری بیمه‌شدگان به شعب و کارگزاری‌ها و مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان و کشور بود.

بیدهندی، مراجعه نکردن بیمه‌شدگان و مستمری بگیران برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی از اول خرداد ماه را اقدامی مهم برای کاهش مراجعه بحضوری به شعب و کارگزاری‌ها دانست و افزود: از مهرماه امسال دفترچه درمان این سازمان از چرخه خدمت حذف شده و مخاطبان در مراجعه با مراکز ملکی و غیرملکی درمانی کشور نیازی به ارایه دفترچه ندارند و خدمات درمانی به‌صورت الکترونیکی به آنان ارایه می‌شود.

وی یادآورشد: ۹۶۱ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی از خدمات بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند که ۲۰۲ هزار نفر این افراد را بیمه‌شدگان اصلی، ۲۰ هزار نفر کارگر ساختمانی، ۱۶ هزار نفر اختیاری، ۲۰ هزار نفر رانندگان، ۹ هزار نفر بافندگان، ۲۲ هزار نفر بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، پنج هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۹۳ هزار نفر بیمه شه خاص هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۷۷۷ هزار بیمه شده اصلی و تبعی و ۱۸۳ هزار بازنشسته مستمری‌بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش سازمان تامین احتماعی در استان مرکزی قرار دارندو از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

بیدهندی خاطرنشان کرد: ۵۶ هزار بازنشسته، سه هزار و ۶۰۰ نفر از کار افتاده و ۳۵ هزار نفر بازمانده جمعیت مستمری بگیر اصلی در استان مرکزی وجود دارد و استقرار صنایع مادر، مشاغل سخت و زیان آور نسبت پشتیبانی یا شمار بیمه شده فعال در قیاس با مستمری بگیران را به عدد زیر چهار کاهش داده‌است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ پوشش بیمه‌ای در کشور ۵۵ است که این رقم به‌دلیل استقرار شهرک‌های صنعتی مهم در استان مرکزی ۶۷ درصد برآورد شده است.

استان مرکزی ۹۵۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی دارد.

خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی از طریق سه بیمارستان امام خمینی (ره) در اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند، پلی کلینیک تخصصی ابن سینا و هفت درمانگاه ارایه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری