طلاب در عرصه خودسازی باید به تهذیب نفس بپردازند رنگ الهی به خود گیرند


  طلاب در عرصه خودسازی باید به تهذیب نفس بپردازند رنگ الهی به خود گیرند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: طلاب در عرصه خودسازی باید به تهذیب نفس بپردازند که در نهایت به رنگ الهی درآیند بر همین اساس باید از گناه، انسان‌های گناهکار و شیاطین دوری کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی»، امروز در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی ویژه مدیران، معاونان و استادان حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: طلاب علاقه‌مند به خدمت مردم هستند و این کار را برای رضای الهی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم عائله خداوند هستند، عنوان کرد: خدمت طلاب به مردم در واقع خدمت آنها به عائله الهی است به همین جهت آنها خدمت را برای خود افتخار محسوب می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی یک حوزوی باید با اعمال و رفتار نیک خود سبب افتخار و آبروی امام عصر(عج) باشد، اظهار کرد: اگر انسان امام زمان(عج) را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خود بداند در انجام اعمال نیک تلاش می‌کند، شما طلاب ریزه‌خوار امام زمان(عج) هستید در حوزه به عنوان خانه امام زمان(عج) تنها به اعمال الهی مشغول باشید.

امام جمعه موقت استان تهران، افزود: اگر انسان باور کند که عالم محضر خداوند است کمتر دچار گناه می‌شود، عالم حقیقی کسی است از خدا بترسد و در غیر این صورت علامه دهر شدن هم نمی‌تواند انسان را از جهالت نجات دهد.

وی با بیان اینکه قلب انسان مومن حریم الهی است، ابراز کرد: خداوند متعال محبت خود را در قلب انسان‌ها قرار داده است اگر دچار گناه و غفلت نشوند آن را درک خواهند کرد، انسان‌ها با گناه از محبت الهی غافل شده و شیاطین را شاد می‌کنند به این ترتیب غضب الهی را هم کسب می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه مومنان حقیقی همواره دنبال این هستند که بیماری‌های درونی خود یعنی رذایل اخلاقی را برطرف کنند، گفت: برای رسیدن به کمال، سعادت دنیا و آخرت انسان در ابتدا باید رذایل اخلاقی همچون حسادت، بخل، تنبلی، دنیادوستی، خودخواهی و .... را از وجود خود پاک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: طلاب در عرصه خودسازی باید به تهذیب نفس بپردازند که در نهایت به رنگ الهی درآیند بر همین اساس باید از گناه، انسان‌های گناهکار و شیاطین دوری کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه مومن حقیقی باید بداند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا می‌رود، خاطرنشان کرد: علم امانت الهی است که باید حوزویان آن را در مسیر حق به کار بگیرند.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟