آزاد راه آبیک- چرمشهر امسال افتتاح می شود


آزاد راه آبیک- چرمشهر امسال افتتاح می شود

کرج - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات گسترده دولت در امر راه سازی گفت: پروژه بزرگ آزاد راه آبیک - چرمشهر تا پایان امسال زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، خیر الله خادمی روز سه شنبه در نشست بررسی پروژه های راه سازی استان البرز بیان داشت : این پروژه به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۱۳ تقاطع غیرهمسطح از استان های قزوین، البرز و تهران و استان مرکزی می گذرد که نقش مهمی در تقویت شبکه های حمل و نقل کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین تدابیر لازم برای بهره برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار ۱۴۰۰ اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه استاندار البرز برای تسریع در تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال همراهی بسیار خوبی داشت، افزود :تکمیل ادامه بزرگراه شهید همت در اواخر سال گذشته در استان البرز از اقدامات موثر برای پیشبرد پروژه های راه سازی در البرز بود.

خادمی با اشاره به بازدید چندی پیش معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز از آزادراه تهران-شمال گفت : به دنبال این بازدید منابع مالی این پروژه تا حدود ۶۰ درصد از سهم دولت ابلاغ و تامین شده است و مقدار باقی مانده نیز در زمان مقرر اجرایی می شود.
وی بیان داشت: روند اجرایی قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال با این ابلاغ از سوی دولت و همچنین تامین مالی از سهم مورد تعهد بنیاد مستضعفان نیز تسریع شده است.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی این قطعه اکنون به ۳۲ درصد رسیده و برای یک باند مورد تعهد حدود ۴۰ درصد است.
خادمی عنوان کرد: بهره برداری از یک باند این پروژه تا بهار سال آینده در دستور کار است و سهم دولت به میزان ۳۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی گفت: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا (ص ) است که منابع مالی خوبی را تامین کرده و روند اجرای پروژه مطلوب است که می تواند گره های ترافیکی البرز و تهران را حل می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت پروژه راه هشتگرد-طالقان، افزود: این پروژه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مطالبه ای مردمی است که استاندار البرز نیز در این راستا پیگیری جدی دارد.
وی گفت: این پروژه نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس تعهد راه و شهرسازی استان تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.
خادمی افزود: راه هشتگرد-طالقان علاوه بر کاهش مسیر دسترسی به مبادی اصلی، رونق اقتصادی قابل توجهی نیز برای منطقه دارد.

استان البرز دارای یک هزارو۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک کشور مربوط به این استان می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی