لیگ خانه‌های ورزش روستایی را راه اندازی می‌کنیم


لیگ خانه‌های ورزش روستایی را راه اندازی می‌کنیم

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه گفت: بنا داریم با فروکش کردن بیماری کرونا، لیگ خانه‌های ورزش روستایی را در استان راه اندازی کنیم.

بهرام بهروش در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود 200 خانه ورزش روستایی در سطح استان، اظهار کرد: طی سه سال گذشته که خانه‌های ورزش در روستاهای مختلف استان راه اندازی شده، شاهد توسعه ورزش بین اهالی روستاها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: هرچند هدف اصلی از راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی توسعه ورزش و پیشگیری از ورود جوانان روستایی به سمت آسیب‌های اجتماعی است، اما از دل همین خانه‌های ورزش می‌توانیم استعدادهای ورزشی خوبی کشف کنیم.

رئیس هیات بومی محلی کرمانشاه افزود: با وجود اینکه تاکنون تعداد کمی رشته مانند دارت، تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال دستی و ... در خانه‌های ورزش روستایی فعال شده، اما می‌توانیم از این تعداد رشته هم استعدادهایی را در دورترین نقاط استان شناسایی و برای قهرمانی پرورش دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا، بنا داریم با فروکش کردن بیماری کرونا لیگ خانه‌های ورزش روستایی را در استان راه اندازی کنیم تا این هدف تحقق پیدا کند.

بهروش در ادامه از برنامه ریزی برای ساماندهی ورزش یاران روستاهای استان خبر داد و گفت: سال گذشته برای اولین بار در کشور طرحی به نام " ورزش یار" را در استان شروع کردیم تا توسعه بیشتر ورزش‌های بومی محلی را در روستاها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: براین اساس، از دهیاران و شورای روستاها کمک خواستیم تا از هر روستا دو نفر – یک مرد و یک زن- را انتخاب کنند تا به عنوان ورزش یار به کار توسعه ورزش بومی محلی در روستاها مشغول شوند.

رئیس هیات بومی محلی استان اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم درحال حاضر حدود پنج هزار ورزش یار در استان داشته باشیم که برنامه ساماندهی آنها به منظور صدور کارت شناسایی برایشان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

طبق آمار سال 1398 هیات پزشکی ورزشی، هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان 3461 ورزشکار سازمان یافته دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج