قاتلان خوشمزه و قدرتمند کبدچرب را بشناسید


کاهش التهاب کبد و لوزالمعده برای سلامتی کلی شما مهم است. غذاهای مفیدی وجود دارد که می توانند به انجام این کار کمک کنند ، همچنین به خلاص شدن بدن از سموم کمک می کنند.

به گزارش سایت طلا، یکی از عوامل مهم برای اینکه دستگاه گوارش بتواند بخوبی عمل کند داشتن کبد و لوزالمعده سالم است، آنها همچنین نقش مهمی در سنتز چربی ها و آنزیم های گوارشی دارند. سرعت زندگی مدرن ، موادغذایی بسته بندی شده و غذاهای فرآوری شده وعده داده شده برای صرفه جویی در وقت شما می تواند برای این دو عضو کاملاً مضر باشد.

رژیم غذایی سالم نه تنها باعث ایجاد تعادل در این دو عضو حیاتی می شود بلکه سبب کاهش التهاب را شده و سبب می شود این دو عضو بتوانند به وضعیت مطلوب خود بازگرداند.

کل دستگاه گوارش ، نه فقط لوزالمعده و کبد ، از یک رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای کامل و غیر فرآوری شده بهره می برد، بنابراین آنچه داشتن اطلاعات کافی درباره آنچه که می خورید تأثیر مستقیمی و مثبتی بر بهزیستی کلی شما خواهد گذاشت.

داشتن فعالیت فیزیکی ، پرهیز از مواد مخدر و الکل ، کاهش مصرف قند و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات اولین قدم برای داشتن لوزالمعده و کبد سالم است.

همچنین غذاهای خاصی وجود دارد که ما به دلیل محتوای غذایی آنها توصیه می کنیم در رژیم غذایی خود گنجانید. امروز آنها را به شما معرفی می کنیم .
1-چغندر و هویج
التهاب کبد ، معروف به هپاتومگالی ، شرایطی است که به علل مختلفی بوجود می آید، به همین دلیل بهتر است اگر فکر می کنید مشکل دارید ، به یک متخصص مراجعه کنید. توصیه های آنها هر چه باشد ، رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. به عنوان بخشی از آن رژیم غذایی ، آب چغندر طبیعی و هویج را توصیه می کنیم، میزان بالای بتائین موجود در چغندر ، می تواند به عملکرد صحیح لوزالمعده و کبد کمک کند.

موادموردنیاز:
1 چغندر
1 هویج
5 قاشق غذاخوری آب لیمو (50 میلی لیتر)
1 فنجان آب (200 میلی لیتر)

طرزتهیه:
ابتدا چغندر و هویج را به طور کامل بشویید ، سپس آنها را به قطعات کوچکتر برش دهید تا مخلوط کردن آنها ساده تر شود.
پس از مخلوط کردن هر دو، یک فنجان آب و یک چاشنی آب لیمو را اضافه کنید. این نوشیدنی را صبح بنوشید ، باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

2-چای سبز
از جمله بسیاری از خواص و فواید سلامتی چای سبز توانایی آن در کاهش التهاب در کبد و لوزالمعده است. کاتچین موجود در چای سبز می تواند به بهبود عملکرد کلی کبد و لوزالمعده کمک کند. همچنین به کاهش چربی موجود در کبد کمک می کند و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد ، می تواند به وقی شدن کبد نیز کمک کند. اما نباید از بیش از حد مقدار استاندارد مصرف کنید: بیش از یک فنجان در روز ننوشید.

قاتلان خوشمزه و قدرتمند کبدچرب را بشناسید

3-آووکادو
آووکادو سرشار از گلوتاتیون است ، یک تریپتید غیر پروتئین که از اسیدهای آمینه مشتق شده و به کاهش سموم در کبد و لوزالمعده شما کمک می کند. به علاوه ، فراموش نکنید که آووکادو سرشار از چربیهای اشباع نشده ، همچنین به عنوان "چربی های خوب" شناخته می شود. آنها برای دیواره شریان های شما خوب هستند و کلسترول بد (LDL) را منحرف می کنند به طوری که راحت تر توسط کبد شما متابولیزه می شود.

4- روغن زیتون
روغنهای ارگانیک که تحت فشار قرار دارند ، مانند روغن زیتون ، روغن گیاه شاهدانه و روغن تخم کتان ، متحدین خوبی برای کبد و لوزالمعده شما هستند. اما به یاد داشته باشید که باید آنها را در حد اعتدال و به طور طبیعی میل کنید: مثلاً در سالاد یا روی نان تست گندم بخورید. آنها می توانند به کاهش التهاب در این دو عضو ، پاکسازی آنها از سموم مضر و بهینه سازی کل بدن کمک کنند.

قاتلان خوشمزه و قدرتمند کبدچرب را بشناسید

5-کنگر فرنگی
کنگر فرنگی می تواند پایه ای از یک غذای خوشمزه و چشمگیر در هر زمان از سال باشد. آنها برای لوزالمعده ، کبد و کیسه صفرا مفید هستند. آنها هضم مناسب چربی ها را تقویت می کنند ، آنتی اکسیدان قدرتمندی هستند و به مبارزه با چربی های موجود در کبد کمک می کنند. سعی کنید کنگر فرنگی را برای شام میل کنید ، با کمی سرکه ، روغن زیتون و آب لیمو چاشنی بزنید.

6-پاپایا
در آخر ، پاپایا را معرفی می کنیم: چیزی غیر از یک میوه گرمسیری که هضم را بهبود می بخشد.

به دلیل داشتن مقادیر بالای فلاونوئیدها مانند کریپتوکسانتین ، باعث کاهش سطح کلسترول بد (LDL) ، روند اکسیداسیون سلولی را کند می کند و می تواند التهاب کبد و لوزالمعده را کاهش دهد. هر وقت فرصتی بدست آورید این میوه را بخورید – بدن تان از شما تشکر خواهد کرد.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 8.8 هزار ایران خودرو هم محصولاتش را گران کرد/ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۰۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید ! | 3.5 هزار آیا ماه تولد بر روی شخصیت افراد تاثیر می گذارد؟ | 29.7 هزار تصادف راز ازدواج پنهانی مرد متاهل را فاش کرد! | 3.7 هزار آیا صعود قیمت طلا پایدار خواهد ماند؟ | 5.9 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!