برخی فرهنگ های نادرست ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اصلاح است


برخی فرهنگ های نادرست ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اصلاح است

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: برخی فرهنگ های نادرست ازدواج از جمله تشریفات، تجملات و اسراف در این استان رواج دارد که نیازمند اصلاح است.   

به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با موضوع هفته ازدواج، اظهار داشت: لازم است که بهره گیری بیشتری از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی در آیین های ازدواج زوج های جوان در این استان شود.

وی افزود: متولیان امر و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق چنین اقدامی و نهادینه شدن روزافزون این فرهنگ مهم همت و تلاش جدی تری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شیوع بیماری کرونا فرصتی مناسب برای برگزاری بدون تشریفات و تجملات آیین های ازدواج زوج های جوان در این استان است.

جمالی عنوان کرد: پرهیز از تجمع، رعایت مسائل بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی افراد شرکت کننده در آیین های ازدواج زوج های جوان در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شیوع بیماری کرونا ضروری است.

وی ابراز داشت: نشست هایی با حضور مدیران بانک های عامل و مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه سازوکارهای لازم در مورد رفع مشکل ضمانت تسهیلات ازدواج زوج های جوان این استان به زودی تشکیل شود.

جمالی گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین الگو، اسوه و سرمشق برای مسلمانان و به ویژه شیعیان است که باید استفاده بهینه تری از آن کرد.

وی اظهار داشت: مهارت های زندگی باید بیش از پیش به نسل جوان کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده شود تا پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک کمتر دچار مشکلات خانوادگی شوند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آیین های ازدواج بخش عمده ای از زوج های جوان در این استان تا حدودی با معیارهای اسلامی فاصله دارد در حالی که می توانند از ازدواج معنوی، ساده و آسان حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به نحو مطلوب الگو بگیرند.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: امروزه با توجه به گسترش تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش های دینی به ویژه در فضای مجازی باید در تمامی زمینه ها از جمله ازدواج، خانواده و تربیت فرزندان از ائمه اطهار (ع) الگوگیری بیشتری کرد.

وی افزود: وظایف دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مورد اجرای برنامه های هفته ازدواج امسال مشخص و اعلام شود.

حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: عملکرد نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در هفته ازدواج امسال رصد، بررسی و ارزیابی و برترین ها نیز تجلیل شوند.

اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است.

همه ساله از اول تا هفتم ماه ذیحجه به نام هفته ازدواج نامگذاری شده که امسال مصادف با یک تا هفت مردادماه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟