بازگشت ٣٨١ واحد صنعتی کوچک و متوسط به مدار تولید در کشور


بازگشت ٣٨١ واحد صنعتی کوچک و متوسط به مدار تولید در کشور

ارومیه- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بازگرداندن یک‌هزار و 5٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان طی سال جاری است که تاکنون ٣٨١ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌است.

محسن صالح‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید خوواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای ١٠ هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای این واحدها درنظر گرفته نشده، ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل واحدها در رکود متفاوت و بیشتر مسائل تامین نقدینگی، بازاریابی، خدماتی و ارزیابی ملکی است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل و فصل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر است.

صالح‌نیا با اشاره به اینکه ٩٠ واحد راکد طی سال گذشته در آذربایجان‌غربی به عرصه تولید بازگشت، تاکید کرد: برگرداندن ٩٠ واحد تولیدی در سال جاری از اهم برنامه‌های این شرکت در آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال بوده که سه درصد از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، ۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند و ۹۳ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟