فرمانده انتظامی: کشفیات مواد مخدر در استان کرمان رکورد زد


فرمانده انتظامی: کشفیات مواد مخدر در استان کرمان رکورد زد

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان مقابله با سوداگران مرگ و تلاش مضاعف در راستای انجام سایر اولویت های ماموریتی را از جمله مهمترین رویکرد این مجموعه خواند و رکورد افزایش95درصدی کشفیات موادمخدر طی سه ماهه سال جاری را نشانگر بخشی از این تلاشها دانست.

سردار عبدالرضا ناظری روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ۴۴ هزار کیلومتر کویر و گذرگاه اصلی ترانزیت جنوب و شرق کشور به نقاط مرکزی است که به همین دلیل در حوزه برخی مسائل و جرائم نیز وضعیت خاصی دارد و بخش مهمی از توان انتظامی استان نیز معطوف همین موضوعات می شود.

وی ادامه داد: در این رابطه طی سه ماهه اول سال جاری با تلاش بی وقفه تمامی رده های انتظامی استان و همراهی و پشتیبانی خوب مسئولان قضائی و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی شاهد افزایش ۹۵ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که در سایه توجهات خاصه الهی و به مدد شهدای عزیز این رقم یک رکورد بی سابقه در تاریخ انتظامی استان محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی دستگیری قاچاقچیان بیان داشت: علیرغم اینکه سوداگران مرگ به اشکال و روش های مختلف و بیشتر به صورت مسلحانه در صدد عبور محموله های مواد افیونی از حوزه استان کرمان به دیگر نقاط کشور هستند با تلاش مجاهدانه پلیس مبارزه با موادمخدر سراسر استان و سایر رده ها در این مدت ۳۵ درصد در انهدام باندهای قاچاق موادمخدر افزایش داشته ایم.

سردار ناظری، همچنین با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی در انواع کشفیات یادآور شد: در این بازه زمانی با تلاش های صورت گرفته در حوزه ترافیکی نیز ۳۲ درصد کاهش حوادث را شاهد بودیم اما به طور کل استان کرمان در زمینه حوادث رانندگی جایگاه خوبی ندارد و لازم است عموم مردم، مسئولان و نهادهای مختلف برای کاهش تصادفات به شکل جدی و مسئولانه تری ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که همه این توفیقات در حوزه های انتظامی به رغم مسائل، مشکلات و محدودیت های ناشی از انتشار ویروس کرونا صورت گرفته اند اما این مساله نتوانسته بر عملکرد مجموعه انتظامی استان تاثیر منفی بگذارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با ذکر برخی رویکردها و انتظارات از نمایندگان پرتلاش مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: پلیس برابر مقررات با معضل حمل غیرمجاز اتباع بیگانه در سطح استان برخورد می کند که در این رابطه با توجه به اینکه حدود۶۰ درصد کشته های سوانح رانندگی در مسیر بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند لازم است حداقل در سه نقطه استان اورژانس هوایی راه اندازی و پایگاه های هلال احمر و اورژانس جاده ای نیز افزایش یابند.

سردار ناظری با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای اختصاص بخشی از درآمدهای صنایع و معادن استان به حوزه امنیت بیان کرد: به منظور ارتقای نظم و امنیت استان در کنار تقویت یگان های ویژه، راه اندازی ایستگاه بازرسی در محدوده بخش سیرج و شهرستان انار نیز مصوب شده که هم اکنون اختصاص زمین و انجام ساخت و ساز و تجهیز آن ها را به سبب اهمیت این دو منطقه با جدیت دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: راه اندازی مرکز پایش هوایی با استفاده از ظرفیت پهباد و همچنین راه اندازی مرکز آموزش یگان های تکاوری در شهرستان بم را نیز در دستور کار قرار داده ایم که از مسئولان ارشد انتظامی کشور و همچنین نمایندگان محبوب و پرتلاش استان کرمان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم در این موارد یاریگر پلیس کرمان و زمینه ساز ارتقای امنیت پایدار در کرمان باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟