صدور پروانه رایگان برای سازندگان بنا در بافت فرسوده


صدور پروانه رایگان برای سازندگان بنا در بافت فرسوده

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی قرار شد پروانه رایگان برای متقاضیان احداث واحدهای مسکونی در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر گرفته شود.

سیدکاظم موسوی دوم مرداد در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های توانمندسازی مناطق سیزده‌گانه اردبیل اظهار کرد: نظام مهندسی نیز در طراحی و اجرای این پروژه‌ها 50 درصد تخفیف در ارائه خدمات را اعمال خواهد کرد که امیدواریم این عوامل به ترغیب و تشویق بیشتر سازندگان بنا در این مناطق کمک کند.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت اردبیل در حدود 180 هزار نفر در محلات سیزده‌گانه اردبیل سکونت دارند، خاطرنشان کرد: در محله ایران‌آباد و عدالت‌آباد که نمونه‌ای از محلات کمتر توسعه یافته است، ما شاهد کاستی‌های زیادی هستیم که از این بابت همواره شرمنده اهالی منطقه در ارائه خدمات مطلوب می‌باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم به دنبال این سفر منابع خوبی برای احداث خانه محله و تامین زیرساخت‌های مورد نظر نظیر واگذاری انشعابات آب، برق و گاز انجام شده تا ساکناناین مناطق محروم و در عین حال انقلابی از خدمات مناسب استفاده کنند.

موسوی گفت: قرار شد 140 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت بنا با سود کمتر به متقاضیان ارائه شود و در کنار این امر شهرداری نیز برخی خدمات زیربنایی به ویژه آسفالت‌ریزی و اصلاح معابر را به سرعت انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه محلاتی نظیر عدالت‌آباد تنها در روی کاغذ نام عدالت را یدک کشیده و از عمران و آبادانی خوبی برخوردار نیستند، افزود: مردم این منطقه انتظار دارند در کنار رعایت عدالت از لحاظ وضع معیشتی، اشتغال و سکونت اوضاع بهتری را تجربه کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: ما انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی که از وزارتخانه‌های توانمند با وزیر کوشا و پای کار است به تعهدات خود در این سفر به درستی عمل کرده و زمینه خوشحالی اهالی را فراهم کند.

موسوی بیان کرد: در نشست اخیر با قرارگاه سازندگی که با همکاری استاندار و شهرداری اردبیل انجام شد، قرار است 500 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری اختصاص یابد که از جمله این پروژه‌ها احداث پل غیرهمسطح در میدان وحدت برای تسهیل عبور و مرور است.

وی اظهار کرد: قبل از فصل سرما انتظار می‌رود مشکلات اهالی رفع شود و پیگیری لازم را از روز شنبه انجام خواهیم داد تا وعده معاون وزیر راه و شهرسازی در تامین اعتبار مورد نیاز در این بخش محقق شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: مردم این منطقه در کنار تحمل همه سختی‌ها و مشکلات همواره پای انقلاب بوده و حتی در دورران جنگ تحمیلی با تقدیم شهدای ارزشمند صداقت و اخلاص خود را به نظام اسلامی نشان دادند و امروز انتظاری جز خدمت صادقانه از مسئولان و متولیان ندارند.

به گزارش ایسنا، در این بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه در قالب دفاتر تسهیل‌گری سعی بر این بوده تا در این مناطق مشکلات و معضلات مردم احصا شده و در حل آن برنامه‌ریزی شود، گفت: امیدواریم به سرعت انشعابات آب، برق، گاز و ... به ساکنان این منطقه واگذار شود.

بهروز ندایی افزود: با تعیین تکلیف پروژه‌های اجرایی در این منطقه و همچنین اجرای کامل طرح ساماندهی و توانمندسازی سعی داریم تا با هکاری شهرداری خدمات مناسبی به ساکنان این منطقه ارائه شود.

شهردار اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: بخشی از ساکنان این منطقه در خارج از محدوده شهر قرار دارند که ارائه خدمات به آنها نیازمند اصلاح و بازنگری در طرح تفصیلی شهر است

حمید لطف‌اللهیان بیان کرد: ما برای ساکنان داخل محدوده شهر ارائه خدمات را به صورت دقیق و مستمر انجام می‌دهیم ولی با تاکید مسئولان راه و شهرسازی مبنی بر ارائه خدمات به ساکنان این مناطق در چارچوب قوانین و مقررات سعی مان بر این خواهد بود تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات قانونی را انجام دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403