150 هنرجو در میاندوآب از دوره‌های مجازی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند


150 هنرجو در میاندوآب از دوره‌های مجازی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 150 نفر از هنرجویان این شهرستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت مجازی فرا گرفتند.

حسین زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال به جهت شیوع ویروس کرونا کلاس‌های فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره‌ها در رشته‌های برق ساختمان و صنعتی، تعمیر اتومبیل‌های سواری و جوشکاری بود که هنرجویان به صورت مجازی توانستند آموزش‌های لازم را فراگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ نفر در ۱۲۳ رشته دوره‌های مهارت‌آموزی را گذراندند، افزود: تعمیر خودروهای سواری، تعمیرکار برق خودرو، برق صنعتی، تعمیر پکیج و آبگرمکن دیواری، برق ساختمان، باغبانی، مکانیک‌ تراکتور و تیلر جزو رشته‌هایی بودند که بیشترین متقاضی را برای گذراندن این رشته‌ها داشتند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب بیان کرد: این کلاس‌ها بیشتر در ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی این شهرستان برای سربازان، در زندان برای زندانیان و همچنین در روستاهای فسندوز، گوگ‌تپه، شبیلو، للکلو، نصیرکندی، منصورآباد در خصوص کشتکار گندم، سرویس‌کار تراکتور، بسته‌بندی مرکبات، کارگر فنی گاوداری صنعتی، پرورش قارچ خوراکی، پسته‌کار و پرورش گوسفند برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای یک هزار و ۸۰۰ نفر کارت مهارت صادر شد، اظهار داشت: رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش به بیکاران است به طوری که هر سال در رشته‌های تعمیر خودرو، تاسیسات و برق ساختمانی از هر کدام ۱۰ تا ۱۵ نفر روانه بازار کار می‌شوند.

زمانی اضافه کرد: همچنین اداره‌های حمایتی پس از برگزاری دوره مهارت آموزی برای مددجویان خود، با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از چرخه امداد خارج می‌کنند.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای احیای دریاچه ارومیه در روستاهای واقع شده در محدوده دریاچه، دوره‌های آموزشی برای فعالیت به عنوان معیشت جایگزین برای روستاییان برنامه‌ریزی شده است که رشته‌های پسته‌کاری و پرورش گوسفند از جمله آنهاست.

وی افزود: علاوه بر این در سال گذشته برای اولین بار در استان برای ۳۴ نفر از اپراتورهای جایگاه‌های CNG و برای ۵۲ نفر از مأموران قرائت کنتور گاز در خصوص حفاظت ایمنی و اقدامات پیشگیرانه در مواقع بروز حادثه کلاس آموزشی برگزار شد.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب ادامه داد: در زمان شیوه ویروس کرونا نیز برای اولین بار در استان کارگاه تولید ماسک در این شهرستان راه‌اندازی شد که تاکنون ۳۰ هزار عدد ماسک توسط مراکز تحت پوشش فنی و حرفه‌ای تولید شده است.

مرکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب در ۲ بخش شامل واحد خواهران با ۶ نفر مربی در رشته‌های خیاطی، گلدوزی، آرایشگری، صنایع دستی و قالیبافی و مرکز برادران نیز با ۱۳ نفر مربی فعالیت می‌کند.

از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد به عنوان هفته مهارت نامگذاری شده و ششم مرداد نیز روز کارآفرینی و آموزش‎های فنی و حرفه‎ای است.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی