نقش مؤثر باورهای معنوی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی


نقش مؤثر باورهای معنوی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی درد مشترک جامعه هستند، گفت: ایمان و باورهای معنوی نقش مؤثری در جلوگیری از مشکلات داشته و باعث ارتقای سطح سلامتی جامعه می‌شود.

آیین تکریم و معارفه روسای دادگستری شهرستان تاکستان و بوئین‌زهرا با حضور رئیس‌کل دادگستری، دادستان مرکز، مدیران قضایی و مدیران استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در این آئین اظهار کرد: ایمان و باورهای معنوی نقش مؤثری در جلوگیری از مشکلات داشته و باعث ارتقای سطح سلامتی جامعه می‌شود. اگر مردم دستورات قرآنی مبنی بر تحقیق در موضوعات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را آویزه گوش خود قرار می‌دادند امروزه شاهد تشکیل حجم بالای پرونده نبودیم.

این مقام قضایی استان بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی درد مشترک جامعه هستند و باید هرکس به سهم خود برای مقابله با آن‌ها اقدام کند. همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه‌سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی عنوان کرد: امروز ناآگاهی حقوقی مردم به یک معضل اجتماعی تبدیل‌شده و خیلی از افراد جامعه را به خود درگیر کرده است و خلأ این موضوع زمانی که پای افراد به دادگاه‌ها باز می‌شود مشهودتر است اما می‌توان با آموزش‌های ساده و اولیه حقوق از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی افزود: قضاوت تنها یک شغل نیست بلکه ظلم‌ستیزی، دفاع از حق مظلوم و قیام علیه ظلم و بی‌عدالتی بوده و به‌عنوان یک تکلیف و مسئولیت بر عهده قضات نهاده شده است و کار و تلاش قضات در مسیر هدایت انسان‌ها بوده و نمی‌توان آن را با حقوق، ارج و مزد ارزشیابی کرد.

در ادامه این مراسم علی سلطانی رئیس دادگستری تاکستان گفت: تلاشمان در دادگستری این شهرستان فصل خصومت، گره‌گشایی از مشکلات مردم و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها خواهد بود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر رضایت مردم این شهرستان و خدای متعال را جلب کنیم.

میرحسین حسینی رئیس دادگستری بوئین‌زهرا نیز در ادامه بیان کرد: امنیت و احساس امنیت لازمه هر جامعه بشری است که امیدواریم با تلاش‌های همکاران دادگستری این شهرستان و همراهی و همدلی مدیران و مردم بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

به گزارش، در پایان از زحمات امیرجعفر تقی‌پور و عمران تقوی همت‌آبادی تقدیر، علی سلطانی به‌عنوان رئیس دادگستری تاکستان و میرحسین حسینی نیز به‌عنوان رئیس دادگستری بوئین‌زهرا معرفی شدند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری