توضیحات روابط عمومی بیمارستان عشایر خرم‌آباد در خصوص همراه داشتن یک بیمار کرونایی


توضیحات روابط عمومی بیمارستان عشایر خرم‌آباد در خصوص همراه داشتن یک بیمار کرونایی

خرم‌آباد - ایرنا - روابط عمومی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد نسبت به انتشار فیلم کوتاهی از گلایه همراهان یک بیمار مبتلا به کرونا از اینکه باید در بخش بیماران مبتلا به کووید 19 از پدر خود مراقبت کنند واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، در فیلم کوتاهی که روز شنبه پنجم مرداد ماه در فضای مجازی استان منتشر شد، ۲ نفر که خود را پسران فرد بیمار معرفی می کردند اظهار داشتند پدر آنها چهار روز در بخش کرونای بیمارستنان بستری است و توان مراجعه به سرویس بهداشتی را ندارد و بیمارستان و پرستاران، آنها را مجبور کرده اند همراه بیمار باشند در صورتیکه برابر مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه برای بیماران کرونایی ممنوع است.

مسئول روابط عمومی بیمارستان شهدای عشایر در این خصوص به ایرنا گفت: یک مرد ۸۶ ساله با سابقه سکته مغزی و درگیری ویروس کرونا در این مرکز بستری شد.

فرهنگ کدخدایی افزود: پس از بهبودی نسبی از سکته مغزی، این فرد به بخش بیماران کرونایی منتقل شد که به دلیل کهولت سن به تنهایی توانایی خوردن و آشامیدن و کنترلی بر بیرون روی خود نداشته که به این دلیل و به منظور مراقبت از بیمار، پیشگیری از ذات الریه و عوارض ناشی از بستری طولانی مدت، نیازمند مراقبت دائم و بی وقفه توسط فرد ثالث داشت.

وی اظهار داشت: از طرفی با توجه به تعداد بسیار زیاد بیماران بستری، تعداد محدود کادر پرستاری و خدمات و همچنین ابتلای عده بسیاری از همکاران کادر بیمارستان به ویروس کرونا، این مرکز درمانی در عمل با کمبود نیرو در این زمینه مواجه است و امکان حضور دائمی و ۲۴ ساعته کارکنان بر بالین این بیمار وجود نداشت.

کدخدایی تصریح کرد: در این موارد بیمارستان پیشنهاد می دهد یا از نیروهای بهیاری آموزش دیده بخش خصوصی و یا فرد واجد صلاحیت در خانواده بیمار، حضور بر بالین وی را تقبل کند که خانواده این بیمار از این امر امتناع نموده و خود مسوولیت مراقبت های مذکور را بر عهده گرفتند.

وی اضافه کرد: همراهان بیمار به صورت موقت و ساعات خاصی در اتاق حضور داشته و سایر اقدامات درمانی لازم توسط کادر بیمارستان به این بیمار ارائه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)