عزم عمومی مجلس برای بازگشت کشور به شرایط اقتصادی قابل قبول


عزم عمومی مجلس برای بازگشت کشور به شرایط اقتصادی قابل قبول

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه امتیازات زیادی در کشور داریم، گفت: یک عزم عمومی در مجلس است تا بتوانیم شرایط اقتصادی را به سطح آرام و قابل قبول برگردانیم و در آینده خبرهای خوبی حتی در حوزه مسکن خواهیم شنید.

احمد دنیامالی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه کل بودجه استان در سال جاری زیر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: در سال جاری برای کل استان کاهش ۱۶ درصدی اعتبار را شاهد هستیم که این اتفاق برای همه استان‌ها رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی از نهادها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام در استان کارهای خوبی انجام داده است، افزود: این ستاد ۱۰۸ پروژه در استان اجرا کرده که متاسفانه سهم انزلی فقط یک مدرسه سه کلاسه بود.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اخیرا نشستی با ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است، گفت: قرار شد این ستاد یک بودجه خاص به استان به صورت توزیع عادلانه اختصاص دهد.

دنیامالی تصریح کرد: مقرر شده ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای دو سال به استان گیلان کمک کند تا در هر ۱۶ شهرستان دو مدرسه احداث شود. همچنین احداث یک خانه عالم و انجام پروژه‌های نیمه تمام از جمله تعهداتی بود که این ستاد در سطح استان گیلان داشت.

وی با بیان اینکه وجود برخی ادارات کل در شهرستان برای انزلی یک فرصت است، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵۰ هزار مترمکعب لایروبی توسط سازمان بنادر و کشتیرانی صورت گرفته، در حالی که این کار در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط هر سال ۲۲۰ هزار مترمکعب بوده که ما باید از ظرفیت این دستگاه به نحوه شایسته استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی تقریبا در ۷۰ درصد بودجه کشور هیچ نقشی ندارد و فقط ۳۰ درصد بودجه به صحن مجلس می آید، گفت: می توان از ظرفیت واحدهای صنعتی و بخش خصوصی برای توسعه شهرستان بهره برد.

دنیامالی، با انتقاد از افزایش قیمت واحدهایی از جمله شرکت های فولاد و سیمان، تصریح کرد: صنعت ساختمانی رشد نداشته و این شرکت ها قیمت را بالا می‌برند، در حالی که ظرفیت خالی بسیاری دارند. دولت می تواند نماد اینها را در بورس بسته و اعلام کند حداقل تا یک سال اجازه افزایش قیمت ندارند.

وی تاکید کرد: یک عزم عمومی در مجلس است تا بتوانیم شرایط اقتصادی را به سطح آرام و قابل قبول برگردانیم و در آینده خبرهای خوبی حتی در حوزه مسکن خواهیم شنید.

نماینده انزلی در مجلس، با بیان اینکه امتیازات زیادی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: از جمله اینکه جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که مقروض نیستیم و وام نگرفته ایم که این در شاخص بانک جهانی یک مزیت بزرگ برای کشور است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج