3 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند


3 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عملیات‌های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان سه نفر شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان در پارک ملی دنا در راستای انجام وظایف خود، موفق شدند که عده ای شکارچی غیر مجاز سود جو را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده ، دنا حین گشت و پایش در منطقه متوجه صدای شلیک تیر در این منطقه شدند و پس از حضور سریع در محل شلیک گلوله و پایش آن منطقه ، این سه نفر شکارچی را شناسایی کردند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این شکارچیان غیر مجاز به همراه لاشه ۲ راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف ۳۰ تیر غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا دستگیر شدند.

هاشمی ابراز داشت: با متخلفین زیست محیطی به شدت برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: برای این متخلفان پرونده تشکیل و به همراه آلات مکشوفه، برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جریمه حقوقی این متخلفان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد.

هاشمی افزود: مطابق قانون برای شکار هر راس بز ۷۵ میلیون و کل (پازن) ۲۵۰ میلیون ریال قانون گذار جریمه لحاظ نموده و این جدای از جریمه کیفری جرم است.

وی به متخلفان شکار و صید توصیه کرد که هشدارهای محیط زیست را جدی بگیرند و دست از تهدید گونه های حیات وحش بردارند و بدانند که این اداره کل بر اساس قانون با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور خیریه شمیم مهرسبحان در سی سخت