توزیع 120 هزار قرص نان رایگان در بین مردم زلزله زده سی‌سخت


توزیع 120 هزار قرص نان رایگان در بین مردم زلزله زده سی‌سخت

یاسوج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توزیع 120 هزار قرص نان رایگان از سوی اداره کل غله استان بین مردم زلزله زده سی‌سخت درشهرستان دنا خبر داد.

سید حشمت الله صمیمی دوست روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت مردم زلزله زده سی سخت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون توسط مجموعه اداره کل غله استان نان رایگان در بین مردم منطقه زلزله زده سی سخت توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه انواع نان از جمله نان لقمه ای، لواش، کیک و نان خشک در این بسته ها وجود دارد، بیان کرد: امروز بسته های نان از استان قزوین به سی سخت ارسال و در روزهای گذشته از استان خوزستان و درون استان محموله هایی به سی سخت رسید.

صمیمی دوست تصریح کرد: گفت: آرد رایگان برای پخت نان در اختیار برخی از هیات ها در شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک قرار گرفته است.

وی افزود: یکهزارو ۲۰۰ کیسه آرد نیز به قیمت دولتی در اختیار نانوایی های استان قرار گرفته که ۸۰ هزار قرص نان رایگان درون استانی پخت شده و از سوی مجموعه غله استان بین مردم زلزله زده دنا توزیع شد.

معاون استاندار از مساعدت های شرکت بازرگانی دولتی ایران در این خصوص نیز تقدیر کرد.

صمیمی دوست با اشاره به تحویل یکصد تن برنج یارانه ای به قیمت دولتی از سوی اداره کل غله به فرمانداری دنا خبر گفت: این اقلام از سوی عاملین درشهر سی سخت، روستاهای دنا و همچنین هیات های پخت غذا که در شهرستان دنا مشغول خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند توزیع می شود.

وی تاکید کرد: در همان صبح روز بعد از وقوع زلزله تمام نانوایی های در سطح شهرستان دنا فعال شدند.

صمیمی دوست اضافه کرد: با توجه به دستور ویژه استاندار از دقایق اولیه وقوع زلزله تاکنون با توجه به رایزنی های انجام شده محموله های مختلف خوراکی و لوازم مورد نیاز مردم به شهرستان دنا از سوی تیم اقتصادی ارسال شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل