استاندار یزد: مسوولان بانک‌ها نسبت به پرداخت وام بیشتر تلاش کنند


استاندار یزد: مسوولان بانک‌ها نسبت به پرداخت وام بیشتر تلاش کنند

یزد -ایرنا- استاندار یزد تاکید کرد: ارایه تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان از سوی بانک‌های عامل با سرعت بیشتری انجام شود و به افرادی که وام آنها تایید شده است، سریع تر اطلاع رسانی شود.

محمدعلی طالبی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در مورد اعتبار اختصاص یافته برای ارایه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده افزود: اطلاع رسانی های لازم برای ثبت نام تمامی واجدین شرایط و بهره گیری از وام اختصاص یافته به متقاضیان و افراد واجد شرایط صورت گیرد.

وی با اشاره به تعهداتی که دستگاه های مختلف برای ایجاد اشتغال در این جلسه داده اند، اظهار کرد: ظرفیت‌های استان فراتر از این تعهدات است چرا که به صورت مستمرعرصه‌های جدیدی برای کار و فعالیت مشاهده می‌کنیم.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، وی خاطرنشان کرد : این عرصه‌ها می‌تواند به رونق بیشتر فعالیت‌های اقتصادی کمک و زمینه‌های ایجاد اشتغال بیشترس را فراهم کند.

طالبی با اشاره به آسیب های وارده به علت شیوع کرونا به مشاغل استان گفت: با توجه به اینکه عرصه فعالیت اقتصادی محدودیت‌های ابتدای سال را ندارد، دستگاه ها باید در ماه های جاری این آسیب ها را جبران کنند.

کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد به منظور تشریح آخرین عملکرد دستگاه ها در حوزه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا و بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال برگزار شد.

سوم مردادماه ۹۹ سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفته بود: با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون مسوولان ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه به لحاظ مالی متحمل خسارت شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۹ واحد صنفی برای دریافت تسهیلات با سود ۱۸ درصد به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

عماد تشکری بدون اشاره به میزان زیان وارده به این کارگاه ها، افزود: انتظار است ،بانک‌های عامل در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند و مسوولان واحدها و کارگاه های کسب و کارهای آسیب دیده تا پنجم مرداد ماه جاری فرصت دارند با ورود به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir درخواست خود را برای اخذ وام به ثبت برسانند.
تشکری اضافه کرد : همچنین از مجموع کارگاه‌های آسیب دیده متقاضیان ۲۹۴ طرح توانستند از طریق بانک‌های عامل ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اخذ کنند.
سرپرست اداره کل تعاون یزد اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه جدیدی برای آن دسته از صنوف که بیمه ندارند نیز داشته که بر مبنای آن این افراد به ازای هر نفر کارگر می‌توانند ۸۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کنند.
تشکری ادامه داد: مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است که این رقم معادل ۲.۳۲ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط اطلاع رسانی را در این زمینه برای متقاضیان انجام دهند، افزود: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیرا رسته کشاورزی نیز به رسته های قبلی اضافه شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود: تاکنون ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۴۳۶ آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۵۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. شرایط بهداشتی در استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار است.

وی گفت: ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد به عنوان مثال در استان البرز به این علت که محل تردد به بسیاری از استان هاست وضعیت قرمز را شاهد هستیم، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بین این استان و تهران تردد دارند، سه شهرستان البزر در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار است، موارد بستری در این استان در یک ماه گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته و شیب ابتلا در شهرهای کرج، نظرآباد و فردیس تندتر است، البته در روزهای گذشته استفاده از ماسک در این استان به ۸۰ درصد رسیده است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری در این استان باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با وجود توصیه های وزارت بهداشت همچنان گزارش هایی از برگزاری مراسم عزا و عروسی را در کشور داریم. برگزاری مراسم کار بسیار خطرناکی است و موجب می شود به علت ازدحام جمعیت خطر ابتلای جمعی به کرونا افزایش یابد و توصیه وزارت بهداشت این است که مردم سه اصل بهداشتی فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست ها را رعایت کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان