واکنش ترکیه به درخواست آمریکا برای آزادی عثمان کاوالا


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری...

واکنش ترکیه به درخواست آمریکا برای آزادی عثمان کاوالا به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا ، وزارت امور خارجه ترکیه به درخواست آمریکا برای آزادی عثمان کاوالا فعال مدنی ترکیه واکنش نشان داد.
وزارت خارجه آمریکا دیروز دوشنبه طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به گذشت هزار روز از بازداشت عثمان کاوالا (فعال جامعه مدنی ترکیه) بدون محکومیت به هیچ جرمی، خواستار آزادی او شده بود.
حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور اطلاعیه‌ای درخواست آمریکا برای آزادی عثمان کاوالا را مغایر با اصول دولت مبتنی به حقوق قلمداد کرد و افزود: روند محاکمه کاوالا از سوی دادگاه‌های بی طرف ادامه داشته و لازم است که هر کس به این روند احترام بگذارد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:دولت ترکیه مبتنی به حقوق است و هیچ کشور و یا شخصی نمی‌تواند به دادگاه‌های ترکیه دستور دهد.
حامی آکسوی در این اطلاعیه آورده است: مداخله آمریکا در پرونده کاوالا با توجه به رد درخواست‌های مکرر مان برای استرداد فتح الله گولن (متهم ردیف اول کودتا) به بهانه روند حقوقی و یا بازداشت طولانی مدت هاکان آتیلا رئیس سابق هالک بانک بدون محاکمه، تناقض بزرگی است که به چشم می‌خورد.
عثمان کاوالا رئیس تشکل مدنی "فرهنگ آناتولی" قبلا در ارتباط با اعتراضات ضددولتی موسوم به گزی پارک دستگیر و پس از ۸۴۰ روز بازداشت با حکم قضایی شعبه ۳۰ دادگاه جزایی استانبول در اسفندماه ۱۳۹۸ آزاد شده بود، اما چند ساعت بعد به اتهام دخالت در کودتای ۱۵ جولای و اقدام در راستای برهم زدن قانون اساسی ترکیه بازداشت و دوباره روانه زندان شد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین