معاون استاندار قم: مراسم عزاداری محرم در فضاهای رو باز برگزار شود


معاون استاندار قم: مراسم عزاداری محرم در فضاهای رو باز برگزار شود

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: مراسم سوگواری ماه محرم باید در مکان روباز برگزارشده و بیش از دو ساعت به طول نینجامد.

یونس عالی پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری اضافه کرد: برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم و صفر به مساله سهل و ممتنعی تبدیل‌شده که باید تدابیر لازم برای مدیریت و جلوگیری از شیوع کرونا اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اجتماعات این ماه باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام‌شده و پذیرایی به شیوه متداول آن و انداختن سفره در محل هیات های مذهبی انجام نگیرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان داشت: اولویت نهایی استان در رابطه با مراسم‌های عزاداری ماه محرم برگزاری آن‌ها در فضاهای باز و غیرمسقف برگزار است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضاهای باز باید پارک‌ها و فضاهای سازمان‌های دولتی در اختیار هیات های مذهبی قرار بگیرد.

عالی پور ابراز داشت: دانشگاه مفید، آموزش‌وپرورش، مسجد مقدس جمکران و غیره به خاطر داشتن فضای باز کافی می‌توانند محور برگزاری مراسم هیات‌های مذهبی باشند.

مشکل تامین ماسک در هیات های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز دراین جلسه ابراز کرد: پروتکل اولیه برگزاری جلسات هیات‌های مذهبی در ماه محرم و صفر در حال آماده‌سازی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی اظهار داشت: این پروتکل تکمیل‌کننده پروتکلی است که در ماه رمضان به هیات‌های مذهبی و مساجد ابلاغ‌ شده‌بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ جلسه هماهنگی برای تصمیم‌گیری نسبت به شیوه عمل هیات‌های مذهبی و نحوه فعالیت آن‌ها در ماه محرم و صفر برگزارشده است.

عزت زمانی اظهار داشت: تورم و افزایش قیمت اقلام بهداشتی یکی از چالش‌های مهم هیات های مذهبی قم در برگزاری مراسم‌های ماه محرم است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما گروه ملی ب بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان