هشت میلیارد ریال تسهیلات به مراکز آموزشی غیردولتی کردستان پرداخت شد


هشت میلیارد ریال تسهیلات به مراکز آموزشی غیردولتی کردستان پرداخت شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آخرین آمار، هشت میلیارد و 160 میلیون ریال تسهیلات به موسسان مراکز آموزشی غیردولتی آسیب‌پذیر از کرونا در این استان پرداخت شده است.

احمد زارع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در این رابطه ۱۰۱ فقره پرونده تشکیل شده و میزان تسهیلات درخواستی نیز ۸۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: در بانه ۱۳ پرونده با هشت میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات درخواستی تشکیل شده که یک میلیارد و ۴۴ میلیون ریال آن پرداخت شده و در بیجار ۶ فقره پرونده با سه میلیارد و ۶۸ میلیون ریال تسهیلات درخواستی تشکیل و ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.

زارع یادآور شد: در دهگلان ۶ فقره پرونده با یک میلیارد و ۷۶ میلیون ریال تشکیل که تاکنون مبلغی پرداخت نشده است ضمن اینکه در دیواندره هم ۶ نفر برای دریافت ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرونده تشکیل داده‌اند که در مرحله پرداخت است.

وی میزان تسهیلات درخواستی موسسان آموزشگاه‌های غیردولتی در سقز را ۱۴ فقره با ۱۵ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: از این رقم ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سنندج ۳۴ فقره پرونده با ۲۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات درخواست شده که سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال آن پرداخت شد.

زارع تاکید کرد: چهار موسس آموزشگاه‌های غیردولتی در قروه یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات درخواست کرده‌اند که در حال پرداخت شدن است و در کامیاران نیز هفت فقره پرونده با ۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تسهیلات درخواستی تشکیل و یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: موسسان این مراکز در مریوان هم ۱۱ فقره پرونده تشکیل داده و از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات درخواستی، یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: موسسانی که تاکنون اقدام به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات نکرده‌اند، فرصت دارند از طریق سامانه کارا و پس از تاییدیه آموزش و پرورش آن را دریافت کنند.

در حال حاضر، ۷۱۴ مرکز پیش‌دبستانی، ۱۱۵ مدرسه ابتدایی غیردولتی، ۸۷ مدرسه دوره اول و دوم متوسطه غیردولتی، ۴۱۵ آموزشگاه زبان‌های خارجی و ۱۲۰ مرکز عملی آزاد در کردستان فعالیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید