برگزاری مجالس عزای حسینی با سختگیری‎های بهداشتی


برگزاری مجالس عزای حسینی با سختگیری‎های بهداشتی

استاندار قم با تأکید بر رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم گفت: باید متولیان برگزاری مراسم محرم و عزاداری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

بهرام سرمست امروز در پایان جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور و ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط کشور در کاهش بیماران کرونایی در بعضی از استان‌ها اظهار داشت: خوشبختانه شیب ابتلا بیماری کویید 19 در 10 استان کاهش داشته است.

وی با یادآوری شرایط بحرانی و وضعیت قرمز در بعضی از شهرها افزود: با نزدیک شدن ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیداکرده و متولیان نسبت به این امر سخت‌گیرانه‌تر برخورد کنند.

وی از تشکیل کارگروه امنیتی و انتظامی برای مدیریت مراسم ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری باید در رعایت اصول بهداشتی سرآمد جهانیان باشیم.

سرمست مشارکت مردم قم را در مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان موردتقدیر قرارداد و بیان کرد: امامان جماعت و تولیت حرم حضورت معصومه (س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را به‌خوبی برگزار کردند.

وی ورود استان قم را از وضعیت زرد به نارنجی موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: باید همه ارگان‌های وابسته و مردم تلاش کنند از وضعیت نارنجی خارج نشده و شرایط از این سخت‌تر نشود.

استاندار قم به دغدغه‌های والدین و کادر آموزشی نیز اشاره و تأکید کرد: کلاس‌های درس در شهرهایی که وضعیت متوسط به سمت قرمز دارند به‌صورت آنلاین برگزارشده و چنانچه وضعیت سفید باشد دانش آموزان و معلمان باید سر کلاس حاضر شوند.

وی نحو برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان قم را با توجه به شرایط فعلی تشریح کرد و گفت: در صورت استمرار شرایط فعلی کلاس‌های درس در قم به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود.

سرمست در پایان به شرایط دانشجویان نیز اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان باید در شهر خود مهمان شده و شرایط مهمانی برای آن‌ها باید فراهم شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)