100 میلیارد ریال صرف زون‌بندی آب شرب خلخال می‌شود


100 میلیارد ریال صرف زون‌بندی آب شرب خلخال می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برای اجرای پروژه زون‌بندی آب شرب شهر خلخال بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

کریم قرایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل این پروژه آب شرب شهر خلخال و کمبود آب در مناطق مرتفع و حاشیه‌نشین این شهر برای همیشه برطرف خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای عملیات اجرای این پروژه ،خرید تجهیزات ،تملک اراضی و آبرسانی به مناطق مرتفع شهر خلخال با ارتفاع بیش از ۹۰ متر از امکانات آبرسانی فعلی این شهر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی هزینه خواهد شد.

او گفت: با اجرای طرح آبرسانی زون سه شهر خلخال که بخشی از طرح بزرگ آبرسانی به این شهر از سد خانقاه بفراجرد است، آب بهداشتی بیش از هفت هزار نفر از اهالی ساکن در مناطق مرتفع و حاشیه‌نشین خلخال از جمله محله اسلام‌آباد در منطقه غرب این شهر برای بلند مدت تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اجرای شبکه آبرسانی به مناطق مرتفع شهر خلخال یک مخزن ذخیره آب ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در یکی از مناطق مرتفع شهر خلخال راه‌اندازی شده ، افزود: با انتقال آب تولیدی شهر به این مخزن که ارتفاع آن از واحدهای مسکونی بنا شده در بلندترین نقطه شهر خلخال بالاتر است نیازی به استفاده از پمپ‌های تقویت فشار آب برای اهالی ساکن در این مناطق نخواهد بود.

او تشریح کرد: برای اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در سال جاری تخصیص یافته و هم‌اکنون پیمانکار مجری برنده مناقصه اطرح مشخص شده و تلاش می‌شود بهره‌برداری از این طرح تا ۲۲ بهمن امسال آغاز شود.

وی همچنین از پایان مطالعات طرح سدسازی در هشجین خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: با تخصیص آب موردنیاز از سد شهید عمران پستی هشجین خلخال از وزارت نیرو علاوه بر تامین نیم میلیون مترمکعب از آب موردنیاز شهروندان هشجین، آب بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست از با تخصیص یک میلیون مترمکعب آب تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تخصیص آب موردنیاز جهت احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی خلخال شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام آمادگی می‌کند، اظهارداشت: یکی از راهکارهای مهم در ماندگاری اهالی روستاهای منطقه و جلوگیری از مهاجرت تامین آب شرب بهداشتی و موردنیاز روستاهای کم‌آب مناطق مختلف استان است که در این زمینه شرکت آب منطقه‌ای تامین آب این روستاها را در اولویت اول کاری خود قرار داده است.

او گفت: تامین آب موردنیاز ناحیه صنعتی گزاز خلخال نیز در دستور کار این شرکت بوده و آب این ناحیه از محل احداث سد نیاخرم تامین خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال 2024