برخورد قطعی و قانونی با متخلفان عرصه سلامت عمومی ضروری است


برخورد قطعی و قانونی با متخلفان عرصه سلامت عمومی ضروری است

ارومیه- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سلامت جامعه در اولویت همه امور قرار دارد و با متخلفان این عرصه با تمام توان برخورد خواهد شد.

آیدین رحمانی رضاییه روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در ارومیه افزود: در راستای رعایت بهداشت و سلامتی عمومی لازم است تا ادارات کل محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری‌ها نهایت تعامل و همکاری لازم را با هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه متولی اصلی برخورد با متخلفان عرصه سلامت به ویژه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، دانشگاه علوم پزشکی است اضافه کرد: این نهاد باید در این موضوع دقت و توجه لازم را داشته باشد و در صورت بروز موارد تخلف ورود کرده و و اگر عدولی در این زمینه انجام شده باشد برخورد قانونی انجام شود.

رحمانی اضافه کرد: لازم است تا برخورد قانونی و قطعی با بیمارستان‌های متخلف در زمینه زباله‌های عفونی و پسماندهای پزشکی انجام شود و محیط زیست باید تذکرات لازم را انجام داده و برخورد قانونی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کلیات طرح مطالعه موضوع مدیریت پسماند منطقه آزاد ماکو مورد قبول اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان است افزود: لازم است تا موافقت مسوولان مرتبط محلی به ویژه فرماندار منطقه آزاد ماکو نیز با کلیات این طرح اخذ شده و به همراه پیوست اجتماعی با اطلاعات کامل برای نهایی شدن ارائه شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه تعدد روستاها در این استان به نسبت میانگین کشوری ۶ درصد بیشتر است باید نگاه ویژه در طرح مطالعاتی مدیریت پسماند منطقه آزاد ماکو به روستاها وجود داشته باشد.

در این نشست طرح مطالعاتی مدیریت پسماند منطقه آزاد ماکو و وضعیت پسماند ارومیه و تکاب بررسی شد.

متوسط سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در استان ۹۲۰ گرم است که بیشتر از متوسط کشوری که ۸۰۰ گرم است، برآ رد شده‌است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور وارد ماکو شد